Seiko Presage of Seiko SARB?

Hallo daar Seiko phsycho’s!

Aan welk model geven jullie de voorkeur en waarom?

1 like

Ligt aan het model. Van de presage en Sarb zijn er zoveel verschillende modellen.

Laten we 2 soortgelijke modellen nemen, de SARB033 en de Presage SRPB43J1.

Ik weet dat het uurwerk verschilt, maar op het oog en qua prijs zijn ze soortgelijk.

Ik weet niet of je de Presage en SARB-lijn in het algemeen kan vergelijken zonder enige nuancering. De Presage-lijn bevat namelijk veel meer horloges, in veel meer verschillende prijsklassen, met veel meer verschillende uurwerken en bijbehorende complicaties, dan de SARB-lijn.

De SARB033 is voor mij een blijvertje. De nieuwe cocktail time heeft een toffe wijzerplaat maar er zijn zes argumenten die voor de SARB03x spreken:

• Beter 6r15 uurwerk in plaats van 4r35
  • Saffier in plaats van Hardlex
  • Kleiner met z’n 38mm in plaats van de te grote 40.5mm
  • Dunner met 11.2mm in plaats van 11.8mm
  • 100m Waterresistent in plaats van de 50m van de Cocktail
  • Goedkoper

EDIT: zevende argument voor mij is toch dat ik de lume wel cool vind. Discreet, nog steeds dressy, maar toch iets multifunctioneler.

Er zijn plenty Presages die ik bekeken heb, maar toch heb ik drie SARB’s.

10 likes

Ah, geweldige reactie.

Ik ben het met je eens op al de genoemde punten, bedankt voor je toevoeging.

Ik zal binnenkort maar eens een proberen de SARB033 op de kop te tikken. Het is dan ook een prachtige horloge, van binnen en buiten.

(Een mooie foto van een eigen exemplaar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!)

Eigen foto, exemplaar van iemand anders :upside_down_face:

afbeelding

4 likes

Volgens mij is dat mijn horloge :wink:

2 likes

Dat weet ik wel zeker :wink:

1 like

Misschien even overkopen en dan zelf een foto maken en plaatsen? :joy:

Haha, er komt deze of volgende week weer een SARB033 binnen, dus dat komt helemaal goed :wink:

2 likes

Lucky you! Hou ik je aan. :grin:

Ga je hem nu wel langer dan een dag in bezit houden? Zou ik wel doen want het is echt een waanzinnig horloge. :grin::+1:

3 likes

Dat ding doet het nog veel beter op leder.

Trouwens, als je nog een duiker / explorer / vakantiehorloge / alleskunner zoekt, scoor er dan een Alpinist bij.

9 likes

ja, een Alpinist. Da’s echt mooi. Of een Presage SPB041: wijzerplaatje! Heeel mooi.

1 like

Ter vergelijk hier mijn zogenaamde ‘Baby Grand Seiko’ , de Presage SARX033 :smiley:

Met 40,8 mm (excl. kroon) duidelijk wat groter dan de SARB modellen, maar wel heel erg mooi afgewerkt. Echt een heel mooi horloge in zijn prijsklasse; ook wanneer je vergelijkt met de Zwitsers in dat segment.

(binnenkort te koop voor de liefhebber)

5 likes

Nice, daar heeft een mens wat aan. Thx!

2 likes

SARB033 en wel om deze redenen :stuck_out_tongue_winking_eye:

je moet ze een keer in je handen hebben gehad. Dan voel je het verschil al.

2 likes

De sdgm die ik heb gehad en deze SARX zijn een tandje hoger dan de meeste Presage horloges die we hier zien. Ook duurder dan de nieuwe cocktail maar da’s geheel terecht met 100m WR, diashield coating, clear coat saffier en de 6r15.

Toch is omwille van de maat de SARB gebleven, maar het is goed spul.

3 likes

Dat is het precies. Het zijn fantastische horloges, maar net iets te groot ook in mijn beleving.

Ik ben heel erg blij met mijn Rolex Datejust en ik heb er een aantal jaren terug altijd een SARB naast gehad als dagelijkse ‘beater’. Dat traject begon destijds voor mij met de nu allang niet meer in productie zijnde Seiko Spirit SCVS001, wat in mijn ogen een absoluut geweldig horloge was.

Vanwege kwaliteit en afwerking dus eens overgestapt van SARB naar de SARX033, maar hij is toch net iets te groot…

1 like