Haha, dit is een uitsnede van een webfoto. Gebruikt omdat hierop dat goudstof effect op de wijzers goed te zien is. Ik maak nog betere foto’s en zal die hier plaatsen.
Overigens heb ik al wel gezien dat het erg moeilijk is om de diepte van het Urushi zwart mooi op de foto te krijgen. Dat moet je nu eenmaal in real life zien.
Schitterende aanwinst. Proficiat!
Ik zat erg op je NA te wachten. Deze staat al geruime tijd op mijn wensenlijstje. Mooi verslag van een een prachtig horloge
Dit is wel het weekend van Zaratsu, Urushi, Ushi, Harakiri…
Maar heel mooi, genieten maar!
Ho ho, het wordt vanzelf weer eens zomer.
Okee, nog niet dit weekend.
Dat idee kreeg ik ook al, heb de nodige foto’s online bekeken en het het ziet er meestal uit als een gewone zwarte wijzerplaat.
Prachtig!
oh wow, echt prachtig!
Zonlicht.
Urushi lak verkleurt onder lange blootstelling aan zonlicht, kortstondige blootstelling openbaart op een haast vloeibare wijze alle laklagen.
Zelf lever ik nl custom work voor vulpennen, waaronder urushi lak (voornamelijk two-tone) op een eboniet onderlaag (lang leve de zwavelgeur).
Het is echt een geduld-eisend, precisie en vooral hels karwei, ook doordat de urushi lak in vloeibare vorm behoorlijk giftig is en zeer specifieke en lange uithardingseisen heeft.
Destemeer waardeer ik de Seiko wijzerplaat.
Eerlijkheidshalve vraag ik me af of het hele urushi-proces met de hand gedaan is, maar als dat wel zo is dan zit er echt totale toewijding in en is het een bizar staaltje kunst, kunde en geduld.
Dat is voor een groot deel het mooie eraan: mijn custom work mag daarom pas na minimaal 2 weken geretourneerd worden (full refund). Net als goede whiskey hebben de details geduld nodig. Heb nl de nodige mailtjes binnen 2 weken ontvangen en nul geretourneerde pennen
Excuus voor mijn ego-gel*l: geniet van deze mooie Seiko met zeer waarschijnlijk irl prachtige plaat. De goudkleurige wijzers maken het echt helemaal af.
Weer een prachtige Seiko Heel bijzonder die traditionele Japanse kunsttechnieken… Zeker hierin komt de Japanse drang naar perfecte uitvoering tot uiting…
Dat pretendeert Seiko wel.
Ik las op een van de Seiko sites dat ze max 15 wijzerplaten per dag afleveren, juist vanwege de intensieve handmatige bewerkingen. Lakken, drogen 10 uur tot 3 dagen (…), polijsten, en weer van voor af aan. En dat dus meerdere lagen achter elkaar. Dus als je 15 wijzerplaten per dag aflevert en uitgaat van 10 lagen, moeten er dus bij een uitval van 20% pak 'm beet zo’n 180 wijzerplaten beschilderd, gepolijst en geinspecteerd worden. Dag in, dag uit. Dure plaatjes dus.
Wat een mooi horloge zeg! Prachtige afwerking
Ben niet zo van de Romeinse cijfers, maar als je vluchtig kijkt lijken het gewoon streepjes, vind ik. Dus ik denk dat ik dit daarom vind kunnen …als je begrijpt wat ik bedoel😄
Je verwoordt het precies zoals ik het waarneem. Het is zo subtiel gedaan, dat het bij een eerste blik gewoon de indices lijken.
Maar mijn ogen worden wel ouder, misschien is dat het ook wel.
Prachtig, geniet ervan👌🏾
Mooie review van een prachtig horloge. In de tijd dat ik die serie aan het bekijken was waren er nog maar twee kandidaten over, de SARX019 en de SARX029 Urushi. Ik geloof dat de onderliggende wijzerplaat dezelfde is, met dezelfde cut-out.
Ik blijf het prachtige horloges vinden. Dat uiteindelijk de SDGM001 van @Windhund roet in het eten gooide, da’s een ander verhaal. Leuk om te lezen dat ik de enige niet ben die één horloge zoekt, en een totaal ander ding koopt.
Hoe dan ook veel plezier ermee! Ik zit met het omgekeerde probleem: Een GS die er retestrak uitziet op staal terwijl ik er eigenlijk een hekel aan heb. Ik hoop dat jij beter went dan ik.
Bijzonder fraai, gefeliciteerd.
Bijzonder mooi, ben benieuwd hoe ie er uit ziet op de foto met een macro lens en een bak zonlicht
Even wachten tot volgend jaar dus.