Ik weet dat het eerste teken van het Seiko serienummer, het productie jaar is en het tweede de maand.
Hoe is dat met de horloges op de volgende foto?
Rechts een Sportsman Calendar, als ik hier het serienummer bekijk, lijkt het erop dat het eerste cijfer 'n 5 niet gelijk is aan de rest van de cijfers.
Links een Skyliner, met het serienummer dat overduidelijk begint met een -D- lijk mij dat deze in december geproduceerd is, in 1961?
Wat ik mij af vraag is, of en wanneer er bij Seiko iets veranderd is, aan de opbouw van het serienummer?
Dat is inderdaad vervelend dat het niet werkt.
Maar caliber 603 is rond 1960.
Dan jouw serienummer verwijst naar December jaargang 1.
Dus December 1961👍
Nee, want het is volgens mij geen letter als eerste karakter als ik het goed herinner. The first digit indicates the year, the following character the month and the remaining 4 digits a unique production number. The month is listed as 1-9 for January to September, then 0 for October, N for November and D for December.
Dus December 1961:
Results for movement 603 with serial number 1D10254 :- The watch was made in December 1961
Hier een ander voorbeeld: Results for movement 603 with serial number 3015528 :- The watch was made in October 1963.
Op de Sportsman Calendar staat serienummer 5200550 deze heeft een 957 uurwerk,
Deze zou dus van februari 1965 zijn.
Ik vraag me af of dit wel klopt omdat in 1962-63 de nummers van de uurwerken van 3 naar 4 cijfers gegaan zijn, dat zou voor 1965 betekenen dat er een 6602 in zou moeten zitten.
Zou je de eerst 2 cijfers omdraaien, zou hij van mei 1962 zijn, en dat zou in mijn beleving wel kunnen kloppen.
Na een zoektocht op internet vond ik het volgende:
De informatie over de achterkant van de kast werd gedetailleerd beschreven in het interne bedrijfsmagazine Let’s Go Suwa nr. 160 uit 1969. Dit was een uitgave voor de Seiko Suwa-fabriek die werd geproduceerd tussen eind jaren vijftig en zeventig.