Seiko prospex duiker Gesp (buckle) opties

Hi All,

Één van mijn horloges is een seiko uit de prospex serie, heerlijk horloge. Ik draag hem niet op een seiko band maar op een Bonetto 285 die ook verkocht wordt door zuludiver onder de noemer: ZULUDIVER 285 Italian Rubber Diver’s Watch Strap en… wat ook dezelfde duik band is als squale leverde (?, ik zie hem nu niet meer op de squale site) bij de 1521. Enfin een hele fijne band dus.

Nu ben ik opzoek naar een buckle die past bij mijn prospex duiker (spb143, iedereen wel bekend).

Ik heb de seiko gesp geprobeerd die bij de rubber band zit (passend bij dit model en geleverd bij de SPB147J1) en die past er op, maar ik vind hem te grof en te groot. Ondanks dat het wel een mooie buckle is.

deze dus:

Ik zie online dat er diverse grand seiko buckles te koop zijn, erg mooi en zou ik best aan willen schaffen maar op allen staat ‘grand seiko’ of het ‘GS’ logo. Dat matcht natuurlijk niet met de SPB143.

Nu kwam ik op het grote interwebs enkele foto’s tegen van de band die bij de nieuwe turtle geleverd wordt ( SPB317J1) en wat schetst mijn verbazing: hier zit een andere buckle op als op de band die bij de spb143 hoort.
Zie plaatje hieronder:

Deze buckle spreekt mij wel aan. Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen kopen?

Of heeft iemand een super tip (met ref nr) voor een seiko buckle die niet te groot is maar wel stevig.

1 like

De band kopen en uitproberen of ie bevalt is geen optie? Ze hebben allebei toch een lug van 20?

haha ja dat had ik zelf natuurlijk ook al bedacht :stuck_out_tongue_winking_eye: Je zou me wel helpen als je verteld waar ik deze specifieke band kan kopen of het nummer ervan. Overigens zo op de plaatjes lijkt de band identiek aan die van de SPB147J1… enkel de gesp is anders.

1 like

Ja, maar dat staat niet in jouw verhaaltje :rofl:

https://www.horloge.nl/seiko-prospex-zwart-siliconenrubber-band-r03e021j0.htm

1 like

super thnx!!

1 like