Seiko Prospex met kompas

Zoals ik al eerder had gezegd, tijdens mijn vakantie 3 horloges voor mijzelf gekocht en nog een paar voor een goede vriend. Dit is nummer 3 van die horloges. de Eerste was een Seiko GPS, 2e (jawel) een G-shock en de 3e, deze dus een Seiko Prospex 4R35-01N0 met een kompas. Wat ben ik blij met die laatste, gisteren werden we nog gewaarschuwd dat we allemaal een prepper moeten worden. Dus geen stroom, geen GPS en daar ik nog wel eens de weg kwijt ben zoals jullie weten :stuck_out_tongue_winking_eye: komt zo’n kompas heel erg goed uit :smiley:. Onzin natuurlijk (maar dat zijn jullie wel van mij gewend :grin:) kocht deze gewoon omdat ik hem leuk vind en weer een leuke aanvulling op mijn collectie.
Bij de vorige NA schreef ik dat er dit jaar nog maar 2 horloges bij zouden komen, niet dus. Heb mij gisteren niet kunnen inhouden (niet geheel mijn schuld maar dat lezen jullie dan wel :smiley:) en weer een horloge gekocht maar die NA zien jullie tzt wel verschijnen. Maar beloof plechtig dat het voor dit jaar nu wel klaar zal zijn :rofl:.

oké genoeg gel**d, nu maar wat specs en foto’s:

Kast RVS gepolijst 42 mm
dikte 12,1 mm
glas: mineraal
dial groen
automaat
binnenring om kompas in de juiste richting te zetten
gewicht 82 gram
open case back met hardlex glas
lume op wijzers en uurmarkeringen
kaliber 4R35-01N0
bruine leren band met gesp 21mm breed

Genoeg specs zou ik zo zeggen, nu dan nog een paar amateur foto’s

16 likes

Zo fijn om voorbereid te zijn.

Je kan het grote bos in hoor! No wat dat jij verdwaald met deze coole aanwinst.

2 likes

Heel leuk horloge,
maar zou er heel rap een andere horlogeband voor kopen.:slightly_smiling_face:

1 like

Leuke Seiko-mpas Ferry, gefeliciteerd!
Ondertussen al hard op weg naar de 365 horloges ? :wink:

1 like

Zit lekker om de pols hoor, en liever een gesp dan een vouwsluiting, maar sta natuurlijk altijd open voor suggesties, wel suggesties van een QR band. Die wisselen zo makkelijk :smiley:

Leuke aanwinst, vel plezier ermee :+1:

1 like

Zoiets als die bij mijn Pam maar dan zonder stiksels? Heb meerdere horloge’s met zo’n dikke band, zijn vaak wel heel stug. Ach heb keuze zat vwb horloges. Maar blijft altijd een kwestie van smaak, voorlopig hou ik deze band er nog op :wink:

1 like

Lekkere Seiko, Fred! Gefeliciteerd! :partying_face: Heb vandaag ook weer 'ns een Seiko om. Blijft een fijn merk, met oerdegelijke en leuke uitziende horloges! :+1:

1 like

Die is mooi! Flinke jongen weer. Wist je dat je met een gewoon, analoog horloge ook een kompas hebt? Nadeel is alleen dat je wel de zon moet kunnen zien. Dus vandaag heb he meer aan je prospex.

2 likes

Ja dat weet ik Petra, maar bij deze is het meer de looks :smiley:. De zon schijnt niet jammer genoeg, maar de Prospex serie zijn prima horloges. En als ik echt wil weten waar het noorden is, bakje met water en een naald erin of een zonnewijzer :rofl:

1 like