Hallo ik twijfel dus tussen de aanschaf van een Seiko Prospex Samurai LTM edition of een Steinhart Ocean One vintage/New. Beide horloge spreken me aan vanwege hun vintage uiterlijk en omdat ze beide een automaat zijn. Welke zou makkelijker zijn om in de toekomst eventueel weer te verkopen als ik wil upgraden. Tussen beide zit nog wel een prijs verschil van circa € 200,-- (Seiko is duurder in aanschaf)
Heb met beide merken geen ervaring, maar lees hier en elders goede referenties.
Alvast bedankt voor het reageren en advies.
Mvg Stef
Beiden zijn afschrijvingskanonnen. Een Seiko LE zal wel zijn waarde behouden of groeien bij een selecte groep verzamelaars. Een Steinhart OVM… Tsja. Blijft glazen bol kijken, beide niet echt courante modellen.
Als ik jouw keuze had: 100% Seiko.
zit met een budget en een wil toch een horloge met vintage uitstraling die wat hebben kan in het gebruik. dank voor je advies
Ben seiko fan, maar steinhart heeft meer vintage uitstraling. En steinhart oogt wat ranker. Lug tot lug wel langer dan de Seiko, 51 VS 48mm.
Dat gezegd hebbende… De zimbe samurai staat op longlist. Ben alleen bang dat het te massief is voor mijn pols.
De Seiko, omdat die geen gejat Rolex-smoel heeft.
Pfff gaan we weer.
Ik stem Steinhart, oa vanwege eta 2824-2, ik er naar tevredenheid 21 verschillende heb die ik, mocht ik ze ooit willen verkopen zo weer kwijt ben en omdat ik seiko’s lelijk vind. Daarnaast word ik duizelig van die modelomschrijvingen van Seiko, allemaal puur persoonlijk, koop waar je gelukkig van wordt.