Seiko prospex solar ssc703p1

Beste HF’s,

Sinds een tijdje ben ik mijzelf aan het verdiepen in de wereld van de horloges. Momenteel draag ik zelf een smartwatch alleen ben ik opzoek naar iets klassiekers.

Ik las dat Seiko een soliede merk is welke met een budget tot 400 euro leuke klokjes heeft.

Zelf ben ik opzoek naar een klokje welke ook tegen water kan ( mimaal 5). Ik ben opzoek naar een klok met een zilvere band en datum aanduiding.

Ik kwam uit op de Seiko prospex solar ssc703p1. Kunnen jullie iets over dit horloge roepen en/ of alternatieve aandragen?

Alvast bedankt!

1 like

In mijn ogen is Seiko toch wel nummer 1 als het gaat om prijs-kwaliteit. De SSC703 is erg gaaf! Enige minpunt voor mij is de diameter van 44mm en een dikte van 14mm vanwege mijn wat smallere pols. Als dat niet uitmaakt voor jou is dit een hele mooie keus. :+1:t3:

Als je naar solar kijkt, vergeet dan ook Citizen niet. Hun titanium horloges dragen ook uitstekend.

Succes!

Hoewel ik geen ervaring heb met de Seiko solar edities is mijn ervaring met mijn solar een beetje teleurstellend. Een horloge zit nu eenmaal buiten de zomerperiode veelal onder de mouw. En mijn ervaring is dat als je het horloge dus een tijdje laat liggen dan valt I still en duurt opladen toch wel even voor de low battery warning uit de secondewijzer verdwijnt. Wat toch sneller gebeurd als je hoofdzakelijk een smartwatch dragen gaat.

Nu dacht ik bij iets klassiekers en 400 euro meteen aan een budget Seiko automaat. Simpel horloge met een fascinerende techniek erachter.

Dat is in mijn ogen over het algemeen het punt waarop mensen overstappen naar hoogstaande horlogemerken.

Maar omdat dit mijn beeld was bij het lezen tot ik het horloge zag is mijn vraag in hoeverre klassieker. Analoog, semi analoog, met of zonder complicaties en dan hoeveel. Is een automaat misschien een leuk idee of ben je best wel fan van het solar/quartz idee?

Het is denk ik een leuke stap en een soort meditatie als je van smartwatch soms naar analoog overstapt.

1 like

De gedachten van een gelijkgestemde WIS.
Een tip voor solar dragers. Als je en niet draagt tijdens het slapen, leg em dan achter het vensterbank. Daar kan ie redelijk wat laden. Vooral als er dagen zijn dat je em niet draagt.
Wel oppassen met de hete zomerse zon. Dan leg ik ze half achter de lamellen zodat ze niet zo heet worden.

1 like

Goede “solar” horloges gaan vaak een half jaar mee, zonder in de zon te liggen, of onder een lichtbron. Het is echt niet zo dat ze na een dagje “onder de mouw” er al de brui aan geven.
Laat je niet te veel afschrikken.

(ik bezit diverse solar-horloges en zelden last van lage batterijvoeding)

Slaap jij overdag?

Ja, hoezo? Mag dat niet? :wink:

Nee, maar ik droeg ze altijd onder lange mouwen. En wanneer ik ze af deed gingen ze in de kast waar alleen wat spaarlamp licht bij kan.
Dat bij elkaar heeft de accu van 2 tough solar casio’s uitgeput.

Maar je hebt gelijk, ze kunnen aardig wat gang reserve opbouwen. Vandaar mijn tip om ze regelmatig achter het vensterbank te leggen, zodat ze kunnen laden.

1 like

Ben erg blij met mijn solar super kwaliteit en je hoeft hem niet elke keer goed te zetten :sweat_smile:

Helemaal als je combi met radio controlled of GPS sync hebt.