Seiko Quartz chronograaf SLQ001

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de waarde zou mogen zijn van een SLQ001 in absolute nieuwstaat (ongedragen)?
Wat was de nieuwprijs toen (in 1995/1996)?
Weet iemand of dit horloge ook zonder de stalen kist geleverd is (misschien in het buitenland)?

Alvast bedankt!

De slq001 was de eerste Kinetic chronograaf van Seiko en is in een gelimiteerde oplage van 1000 stuks gemaakt.

Als ik het goed herinner was de nieuwprijs om en nabij de 4500-5000 gulden ofwel zo’n 22250-2500 euro (10% inflatie (:smiley:
Een kennis van me heeft zo’n Seiko (of iets wat er verdacht veel op lijkt, typeno. weet ik nog niet ) en heeft hem toen met een flinke korting kunnen kopen, waarschijnlijk omdat een Seiko van die prijs niet elke dag verkocht kan worden.

Je komt ze nog wel eens tegen, meestal kosten ze dan rond de 2500-3000 euro. Vanuit Azie worden nog wel eens horloges verstuurd zonder doos om kosten te besparen. Daarbij is niet iedereen zo (horloge) gek om de doos te bewaren.

Moeilijk aan te geven wat zoiets waard is, het is meer de vraag wat ie jouw waard is. Kwalitatief niet verkeerd, maar een Seiko van dat soort bedragen blijft een verhaal apart.

De Seiko SLQ01 (ca. 7 jaar oud) is geproduceerd in een aantal van 1000 stuks worldwide. Daarvan zijn er 25 naar Nederland gekomen. Seiko heeft zo’n 475 dealers, dus aan wie zou Seiko deze 25 horloges moeten leveren? Dan komt er gegarandeerd ruzie in de tent.
Dze horloges zijn destijds door Seiko geveild in Aalsmeer. Ieder horloge werd geveild door een bekende Nederlander. Ikzelf heb destijds zo’n horloge gekocht voor fl. 8000.-- (guldens) De prijzen liepen uiteen van GULDENS fl. 12.500.-- tot (de laatste van de 25 horloges) voor zo’n fl. 6.500.–. Verschillende juweliers die destijds zo’n horloge hebben gekocht hebben dit nog steeds in hun bezit, ervan uitgaande dat dit een gewild verzamelobject zou kunnen worden.
Maar toen…toen ik dit horloge liet zien aan een Duitse relatie wist hij dit horloge te koop in Hamburg voor…fl. 4700.-- Das was duidelijk een geval van jammer.

De prijs van dit horloge in nieuwstaat, dus ongedragen en met papieren schat ik in op een kleine fl. 9000.-- en omgerekend dus zo’n Euro 4100.-- of misschien nog wel iets duurder. En…als ze al te koop zijn. Het is inmiddels een gewild (Ja voor Seiko) verzamelobject.

Seiko brengt ieder jaar een nieuw model uit met de opvolgende nummers SLQ02, SLQ03 enz. (in 2005 zijn er 2005 stuks geproduceerd) Niet alle nummers komen in Nederland op de markt. Ik weet dat de SLQ01 ook in Titanium is geleverd maar nooit in Nederland. Er zijn werkelijk onooglijke modellen bij, die ik ooit eens op een Amerikaanse site heb gezien. Het zijn typisch modellen voor de Amerikaanse of Aziatische markt. Als er vragen zijn over deze Seiko-horloges houd ik mij aanbevolen.

1 like

interessant…ik heb van de week deze gekocht , helaas nog geen eigen foto .
ik kon hem al weer door verkopen, maar zoals ik lees kan ik beter even rond kijken wat ze zoal opbrengen…

ziet er goed uit! geen draagsporen? en nu de onbescheiden vraag: wat heb je ervoor betaald? klopt dat een beetje met mijn verhaal? wat kon je er al voor krijgen? Via Internet gekocht? ben wel nieuwsgierig he?

Heb al eens eerder geschreven dat men dit horloge mooi vindt, of lelijk. Een tussenweg lijkt er niet te zijn.
RHV

ik zal wel betere foto plaatsen als ik hem ook thuis heb , er zit een heel klein deukje in de kast aan de onderzijde.
helaas geen doos of papieren
verder stond er geen type bij dus ik heb al heel wat af gegoogled en het is dus een slq001.
hij komt van ebay , en wat prijzen betreft dacht ik zelf dat ze gebruikt zo rond de 1000,- a 1250,- zaten maar dat zijn dan wel latere type’s dus echt vergelijkbare prijzen weet ik nog niet.
lucien beschreef eerder ook al dat de slq001 hoger lag kwa prijs dus ik kijk nog wel even rond en als ik een goed bod krijg zit er een kans in dat hij weer verkocht wordt.


hier had wel eerst even doekje over heen gemogen :wink:

zojuist op Internet een Seiko SLQ01 gezien met een vraagprijs van Euro 3000.-- echter NIET nieuw, maar zo goed als nieuw.
Het moge duidelijk zijn dit is de vraagprijs!

klinkt goed :smiley:

Ik ben nieuw op Horlogeforum… en zie een oude conversatie over een Seiko Sportura SLQ001. Ik heb nog een nieuwe in bezit en wil hem wel eens verkopen. Als iemand nog iemand weet die zo’n uniek apparaat zou willen hebben dan kunnen we een forum starten.

Groet