_Seiko quartz chronograph 7a28-7020 Terug in huis._

Nadat ik 30 april kontakt heb gezocht met @Aad57 op aanraden van @koekoek en @JH4 is het opsturen en na laten kijken van mijn Seiko quarts chronograph 7a28-7020 in gang gezet.

voor de Aad57 service beurt…

Tijdens het lange wachten, (ook voor hem (in deze Corona tijd) op het juiste glaasje, de juiste pakkingen, juiste batterijtje, een betere originele Seiko pakking t.b.v het glas, bleek Aad een snel reagerende digitale gesprekspartner te zijn.

Hij nam regelmatig de tijd om uitgebreid en helder uit te leggen wat de status van het onderhoud was en waarom hij iets deed om deze vintage quarts chronograph optimaal terug te kunnen sturen.

En vandaag na lang wachten lag het pakketje geduldig op mij te wachten.

Na een Aad57 service beurt

Is hij niet mooi zo zelfs na bijna 40 jaar.

Na een Aad57 service beurt

Blij dat ik de alleszins meevallende kosten heb betaald om deze Vintage Seiko uit 1983 heb laten updaten.

En, "is it just me "…, of lijkt hij toch niet best op een Omega Speedmaster …:v:t3::sunglasses::grin:.
Misschien toch maar eens zo een kek Carrera achtige Croco leren raceband ervoor zoeken…

Groet en bedankt voor het lezen. Tot een volgend topic.

43 likes

Tof ding. Mooi dat je deze klassieker weer hebt opgeknapt.
Aad is inderdaad een topper. Heb zelf ook 2 horloges door hem laten doen en dat waren beide keren goede ervaringen.

1 like

Ziet er goed uit! Prachtig horloge!

1 like

Idd prachtig resultaat :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Heerlijk horloge🙌

1 like

Top resultaat

1 like

Mooi horloge weer !

1 like

Heel mooi geworden! Ik word weer helemaal enthousiast voor dit horloge, ben een jaar geleden druk op zoek geweest, maar kon toen niemand vinden die de 7A28 kon servicen. Wie weet ga ik toch weer op zoek.

2 likes

Mooi resultaat en een mooi horloge👌🏾

1 like

Succes met je tocht.
Zoals je kan lezen en begrepen hebt, ben ik erg blij dat ik op @Aad57 geattendeerd ben.
Er zijn nog meer Seiko kenners hier, alleen weet ik niet of ik die zomaar mag benoemen.
In ieder geval benieuwd naar jouw vervolg.
Ik ga ondertussen eens kijken naar wat voor banden er allemaal mooi bij zouden staan.

1 like

Hoi!
Weet je toevallig de breedte maat van de band?

Groet,
René

1 like

Hahaha, had ondertussen al een vernieuwde band erop hoor.

Heb hem best allang, jammer dat hij m.i. te klein is, alleen dat was gangbaar jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.:grin:

Is het 20 mm? Inderdaad een stuk kleiner dan de gangbare modellen van tegenwoordig.

Het is inderdaad 20. Juist groter dan gebruikelijk is voor vintage van dat formaat

2 likes

Nee, ik bedoelde dat ik de diameter van de kast eigenlijk te smal vind voor mijn pols

Klopt. Ik ben druk bezig een zwarte variant te kopen. Vind ze nog steeds zo mooi. Mijn pols is vrij dun, dus ik denk dat het wel meevalt.

Heb zelfs de originele metalen band ook ergens.
Ik ben nu alleen nog aan het werk.

Fraai om te zien dat een quartz chronograaf ook na zo lange tijd nog prima functioneert en goed gedragen kan worden. Dat geeft goede hoop dat mijn dagelijkse “beater” (een Seiko titanium chrono) welhaast levenslang mee kan.

1 like

Ik wil je optimisme niet in de kiem smoren maar de jaren 80 7a serie was toch wel andere koek dan de latere en moderne quartz chrono’s :grimacing: :grimacing:

2 likes