Nadat ik 30 april kontakt heb gezocht met @Aad57 op aanraden van @koekoek en @JH4 is het opsturen en na laten kijken van mijn Seiko quarts chronograph 7a28-7020 in gang gezet.
Tijdens het lange wachten, (ook voor hem (in deze Corona tijd) op het juiste glaasje, de juiste pakkingen, juiste batterijtje, een betere originele Seiko pakking t.b.v het glas, bleek Aad een snel reagerende digitale gesprekspartner te zijn.
Hij nam regelmatig de tijd om uitgebreid en helder uit te leggen wat de status van het onderhoud was en waarom hij iets deed om deze vintage quarts chronograph optimaal terug te kunnen sturen.
En vandaag na lang wachten lag het pakketje geduldig op mij te wachten.
Blij dat ik de alleszins meevallende kosten heb betaald om deze Vintage Seiko uit 1983 heb laten updaten.
En, "is it just me "…, of lijkt hij toch niet best op een Omega Speedmaster ….
Misschien toch maar eens zo een kek Carrera achtige Croco leren raceband ervoor zoeken…
Groet en bedankt voor het lezen. Tot een volgend topic.
Tof ding. Mooi dat je deze klassieker weer hebt opgeknapt.
Aad is inderdaad een topper. Heb zelf ook 2 horloges door hem laten doen en dat waren beide keren goede ervaringen.
Heel mooi geworden! Ik word weer helemaal enthousiast voor dit horloge, ben een jaar geleden druk op zoek geweest, maar kon toen niemand vinden die de 7A28 kon servicen. Wie weet ga ik toch weer op zoek.
Succes met je tocht.
Zoals je kan lezen en begrepen hebt, ben ik erg blij dat ik op @Aad57 geattendeerd ben.
Er zijn nog meer Seiko kenners hier, alleen weet ik niet of ik die zomaar mag benoemen.
In ieder geval benieuwd naar jouw vervolg.
Ik ga ondertussen eens kijken naar wat voor banden er allemaal mooi bij zouden staan.
Fraai om te zien dat een quartz chronograaf ook na zo lange tijd nog prima functioneert en goed gedragen kan worden. Dat geeft goede hoop dat mijn dagelijkse “beater” (een Seiko titanium chrono) welhaast levenslang mee kan.