Seiko quartz duiker erbij

Leuke quartz duiker uit 1983 erbij :slight_smile: Een 7548-7000.
Helaas wel wat problemen, kalendermechaniek verzoop in de olie, dat was vrij simpel schoon te krijgen. De minuutpijp was zwaar beschadigd, kartelig aan het eind, waardoor de minuutwijzer bijna niet bleef zitten.

Maar de minuutpijp van een rottend 6309 kaliber dat ik nog had past perfect :slight_smile:

Wijzerplaat niet supermooi meer maar voor mij niet storend.

Geen idee of de wijzers origineel zijn. En er is wat van de lichtgevende pasta van de secondewijzer af gegaan door mijn geknutsel helaas…

De lunette inleg (is dat goed Nederlands?) is niet origineel, wist ik al, zei de verkoper al.

Maar zo is het al een leuk goed draagbaar horloge :slight_smile:

Dat is een mooie Seiko.
Opvallend genoeg lijkt de kast op een ouder 6309 model, die heeft ook zo’n pijpje waar de kroon op zit, de wijzerplaat en wijzers lijken zo van de moderne 7s26-0020 te komen die ik zelf al 5 jaar draag.
( opknappertje van de Watchcollector )

De 7548 quartz is dan ook een broertje van de 6309 :slight_smile: Uurwerken zijn uitwisselbaar in de kast en heel veel onderdelen ook.

Gaaf horloge! Ik wil er stiekem nog steeds zo eentje (zo eenn seiko duiker), maar dan liever een automaat :slight_smile:

Er staat momenteel een mooie 6309-7040 te koop uit '81 als ik me niet vergis. Suwa en turtleback, dus de meest collectable (op mp). Richtprijs 230, en dat is redelijk, in mijn ogen… (geen relatie met verkoper)

Mooie en betrouwbare Seiko duiker Martijn, top!

Mijn beste,

Een mooie aanwinst!!
Veel draag plezier!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi werk, Martijn (tu)
Daar kun je weer mee vooruit, veel plezier ermee :slight_smile:

Nice, gefeliciteerd!