Seiko quartz stopt met lopen zodra de deksel erop gaat

Afgelopen weekend heb ik deze Seiko quartz gekocht (7810-8029 R1) op een rommelmarkt. Hij stond stil maar na het plaatsen van een batterijtje liep hij weer perfect. Tot ik het deksel terugplaatste. Vervolgens een nieuw batterijtje geplaatst en wat denk je? Wederom hetzelfde verhaal. Inmiddels er vier batterijen aan gewaagd dus geen toeval…
Hoe kan dit :sweat:?

1 like

Nosferatu…

Drukt het deksel misschien ergens tegenaan? Spacer ring ofzo of maakt het deksel contact met een geleidend onderdeel?

1 like

Raken de wijzers misschien het glas zodra je het deksel terugplaatst? Heb ik ook eens gehad.
Wijzerplaat lijkt ook scheef in de kast te zitten, maar dat kan gezichtsbedrog zijn…

Ik heb het ook geprobeert met een stuk plastic tussen het uurwerk en de deksel, ook dan valt het klokje stil…

Dit komt omdat het deksel er niet op zat… Opzich zit hij er recht in zodra ik hem dicht doe en genoeg ruimte tussen het glas en de wijzers…

Kun je de tijd wel goed verstellen als het achterdeksel erop zit? Mogelijk zit het uurad klem onder de wijzerplaat. :thinking:

Prima te doen, ook met het deksel erop…

1 like

Ik denk dat het uurwerk bang is in het donker :joy: ik zal er eens een glazen deksel bij zoeken :sweat_smile:

5 likes