Seiko repareren

Onlangs kwam ik het oude horloge van mijn vader tegen. Een seiko chrono

Het loopt echter niet meer en mijn vader vertelde dat de juwelier hem heeft verteld dat het laten repareren niet meer mogelijk was of ten koste zou gaan van de “waarde” van het horloge.
Nu heb ik hier al meerder verhalen gelezen van zulke uitspraken door juweliers.
Zijn er mensen die dit horloge herkennen en er meer over weten te vertellen en dan met name of het mogelijk is om dit horloge weer aan de praat te krijgen. Het zei middels een niew uurwerk of reparatie van het bestaande?

Hierbij nog wat foto’s Ik heb geen foto’s van het binnenwerk aangezien ik niet weet hoe ik moet openen zonder het te beschadigen.

Hallo,

Al is japan niet mijn sterkste kant, kan ik U toch iets vertellen over uw klokje, Dit horloge dat gemaakt is in maart 1973, kosten toen in de winkel ca 300,- guldens!

reparatie tip: Ga met het uurwerk naar een seiko dealer en laat deze het opsturen naar seiko Nederland in Schiedam. Vertel erbij dat het een emotionele waarde vertegenwoordigd en vraag een eerst prijsopgave om het te laten repareren. (let op vraag ook even wat het maken van de prijsopgave kost bij de juwelier!)
De prijzen vallen in het algemeen goed mee bij Seiko. (vraag ook of ze een nieuwe band hebben liggen voor dit model), dan ziet het klokje er direct weer goed uit en loopt het weer vele jaren perfect.
(let op de stelregel een uurwerk is na 30 jaar intensief dragen totall loss, klopt altijd, of het nu een Patek is of een Seiko!!!) alleen een Patek loont altijd om te repareren en een Seiko niet altijd!

veel geluk ermee

groetend

Eh…ik zou gewoon lucien eens vragen…

Yaffle

Yep, vragen staat vrij…ik vermoed dat ik er wel wat mee kan.

@Yaffle, reactie komt eraan

Kijk, daar zijn we dan weer! Top!

Yaffle

Ik blijf ze echt heel mooi vinden die jaren 70 Seiko’s. De wijzerplaat ziet er nog best goed uit. Ik ben benieuwd wat Lucien er van kan maken.

Hoi Lucien je hebt een PM

simpel als die hem niet weer mooi krijgt dan niemand!!!
ik heb kunstwerkjes genoeg gezien op dit forum.

Hallo

Dank voor de info en de tip. Is het parate kennis over dit horloge of heb je dit ergens opgezocht?

Groeten eric

Hallo, Geachte Eric,

Aan wie stel je deze vraag?

groetend

Hallo swiss time piece

Laat het geachte en U maar achterwege gewoon je en jij aub.

Maar ik stelde de vraag aan U/jou :wink:

Hallo goedemorgen,
What’s in a name?

Ja toevallig is deze kennis van je Seiko horloge gewoon in mijn hoofd, ik heb n.l. heel wat van deze klokjes ooit verkocht. Van Seiko zijn wel boeken, maar niet zo uitgebreid als over Zwitserse / Franse of Duitse uurwerken.
Het belangrijkste is dat je de juiste verhouding weet in uurwerkland. Wat is hoofdzaak en wat is bijzaak!!
Seiko is volgens mijn bescheiden mening een ondergewardeerde speler in de uurwerkhandel. aan de andere kant zijn de aantallen die op de wereld markt worden gebracht enorm en daarom kan ik mij dan ook goed voorstellen dat je dan weinig exclusiviteit kunt verwachten en daarbij steeds het gevoel krijgt: “mijn buurman heeft zeker ook nog een paar van die klokjes in zijn nachtkastje liggen” !!!
Maar dan als troost: Rolex brengt elk jaar meer dan 800.000 uurwerken op de markt en toch blijft iedereen er gek op.
(ik vraag mij dan ook af wat is exclusief)
Een uurwerk is pas mooi als je er een goed verhaal (gevoel) bij hebt !
Ik denk dat jij dat met jouw Seiko hebt en daarom is hij gewoon uniek.
Veel geluk ermee.

pretiig Pinksterweekend

groetend

Een tijd geleden dit horloge gepost inmiddels is lucien er mee aan de slag geweest en ziet het er zo uit.

Lucien is nog bezig met afregeling maar ik heb alvast zijn foto geleend om het te posten.
Ter herrinering de voor:

Prachtig !!! (tu)

Prachtig werk Lucien! Echt fantastisch!

Uit de kunst!

Mijn beste,

Vol bewondering volg ik de vele weer tot leven gewekte horloges hier op ons forum.
En ook deze ‘metamorfose’ is weer een pronk stuk van de ‘meesterhand’ (tu)
Veel draagplezier.

Orologio Signaturis Temporis

super resultaat … (tu)

Wie heeft te koop seiko SLD005P1 in de buurt van Rotterdam te koop

graag reacties jan.netten@versatel.nl

Jan, volgens mij hoort jouw oproepje hier niet thuis…