Seiko Samurai en wat foto's

En nu eentje met zijn japanse broeders :

En met nog wat grotere horloges uit zwitserland.

Ik heb trouwens bewust voor de witte plaat gekozen omdat ik al een zwart monster had.

De kast is werkelijk prachtig afgewerkt. en de band ook, wat ik minder vind is de manier waarop de schakels aan elkaar zitten, een soort busje met een los cilincertje ( dat er gemakkelijk weer uit valt ) Die is er dus ook uit gevallen en het horloge viel biijna, hij blijkt nu redelijk stevig te zitten.

Ik wilde hem al langer hebben, en heb hem nu dus toch gekocht, kan niet anders zeggen dat hij in het echt ook erg mooi is.

mooi collectie (tu) en van harte met je nieuwe samurai …

Mijn beste,

Wat een formidabele collectie horloges (tu).
Naast het Seiko geweld spreken mij met name de JaegerLeCoultre en Citizen horloges mij zeer aan.
Succes met deze prachtige horloges.

Orologio Signaturis Temporis

Leuke fotoos en een mooie collectie.

Gr.JanJ.

Lekker he, je horloges bij elkaar fotograferen :slight_smile:
En (tu) voor je aanwinst!

dit zijn niet al mijn horloges, ik zal eens proberen ze allemaal te fotograferen :smiley:

Leuke collectie. Zelf heb ik ook een Samurai en een Monster, maar ik ben toch meer gecharmeerd van de Monster. Enne…die Citizen, mag ik daar een close-up (en wat specs.) van a.u.b. Ziet er namelijk zeer interessant uit.

Jürgen Schreef:

Leuke collectie. Zelf heb ik ook een Samurai en
een Monster, maar ik ben toch meer gecharmeerd van
de Monster. Enne…die Citizen, mag ik daar een
close-up (en wat specs.) van a.u.b. Ziet er
namelijk zeer interessant uit.

welke citizen ? die met de zilver kleurige wijzerplaat of een van de 2 met de goudkleurige wijzerplaat ? Het zijn alledrie automaten, en de zilverkleurige is een vintage, die ik heb laten opknappen. Ik heb een zwak voor citizen…

Master-Fan Schreef:

Jürgen Schreef:


Leuke collectie. Zelf heb ik ook een Samurai
en
een Monster, maar ik ben toch meer
gecharmeerd van
de Monster. Enne…die Citizen, mag ik daar
een
close-up (en wat specs.) van a.u.b. Ziet er
namelijk zeer interessant uit.

welke citizen ? die met de zilver kleurige
wijzerplaat of een van de 2 met de goudkleurige
wijzerplaat ? Het zijn alledrie automaten, en de
zilverkleurige is een vintage, die ik heb laten
opknappen. Ik heb een zwak voor citizen…

OH, ja lekker suf van me om niet te zeggen welke. Die met de zilverkleurige wijzerplaat bedoel ik. Zelf vind ik Citizen ook interessant, vooral de bull-head types.

Mooi hoor,
Ik vind de samurai echt een mooi horloge, ik heb nog even zitten twijfelen of ik een Monster of een Samurai wilde kopen. Uiteindelijk toch voor het Monster gekozen, maar daar werd het welbekende Seiko virus bijgeleverd :smiley: dus nu ik deze foto’s zie begint het wel een beetje te jeuken.

Veel plezier ermee,

Stefan

In die Samurai’s en de monsters, zit daar hetzelfde mechanisme in als in een Seiko 5?

Grt, P

Pjotr Schreef:

In die Samurai’s en de monsters, zit daar
hetzelfde mechanisme in als in een Seiko 5?

Grt, P

in het monster zit een 7s26 en in de samurai een 7s35. Ik weet niet wat er in een “normaal” 5je zit, zou ik thuis even moeten kijken.

Standaard 5je heeft een 7s26
Spacer om het uurwerk van het nmonster en een 5je is iets anders.

7s35 van de Samurai is wel anders, heeft geen dag, en de datum zie je echt met een kartelwiel gaan. het gewicht van de automaat is ook mooi gegraveerd, helaas heeft ie geen zichtbodem.

In de Titanium Samurai zit overigens een ander uurwerk dan de stalen.

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik heb hem pas geleden ook aangeschaft (maar dan in zwart) en je zult er zeker geen spijt van krijgen.
Mooie collectie. Ik kan me voorstellen dan je 's-morgens een kwartier vroeger opstaat om de juiste keus voor de dag te maken. Horloges maken de man.

Mooie stoere grote klok… (tu)(tu) Zelf heb ik ook het Monster en de Seiko Big Boss vooral de laatste draag ik erg veel (graag) dankjewel Rob… :slight_smile:
Dat van de pennetjes in de band herken ik… bij m’n Seiko Arctura Kinetic heb ik dit probleem ook (nog steeds)
Hievoor moet ik nog een nieuwe stift met busje hebben… is nog niet gelukt, zelfs niet via Rob… :frowning:
Misschien weet iemand hier een oplossing voor??

Zelf heb ik een keer zo´n stift met busje bij een Seiko dealer gehaald, die had er zelfs meerdere.

Mooie collectie zo Meester Fen! Leuke afwisseling ook van witte naar zwarte wijzerplaat (samuraie en monster).

Ik heb zelf een 5je (zo’n army watch die voor een prikje op ebay te kopen is) Heel goed uurwerk (7S26), maar ik vind het jammer dat je hem niet manueel kan opwinden… Verder zit er wel een zichtbodem op, maar dat is een beetje als een vrouw van over de 40 met een doorkijkbloesje… voor mij had het niet gehoeven… :wink:

Zijn er ook Samurai’s met een zichtbodem? en kan je hem opwinden?

Pjotr Schreef:

Verder zit er wel een
zichtbodem op, maar dat is een beetje als een
vrouw van over de 40 met een doorkijkbloesje…
voor mij had het niet gehoeven… :wink:

LOL :smiley: