Seiko Samurai

Zo maar een foto, blijft mooi…of niet.

Beauty!!!

Hij is echt mooi, maar ik blijf de voorkeur geven aan de titanium versie.

Dick V

Mijn beste,

Zo maar een foto, blijft mooi…of niet.

Nou sta ik meer aan de kant van “niet”, immers het horloge beantwoord niet aan mijn smaak.
Doch ik zal toch iets waardevols trachten te signaleren bij het bestuderen van de foto met de ‘Seiko Samurai’
Allereerst de naam; ‘Samurai’. Dit is volgens mij de Japanse uitdrukking voor zwaard of straffende rechtspraak. Dat klinkt voor een horlogenaam bijzonder heldhaftig, krachtig, kwalitatief sterk. En volgens mij zijn de ‘Seiko’s’ dus ook de ‘Samurai’ dat ook. Als ik de reacties hier op het forum lees aangaande de Seiko horloges dan zijn die over het algemeen genomen zeer positief.
Het model zelf heeft voor mij geen verassingen. Dat wil zeggen ik wordt er niet warm of koud van. Immers het horloge beantwoord niet aan mijn smaak.
Toch ontdek ik bij het verder bestuderen van de foto interessante details welke mij wel kunnen bekoren. Zoals de lunette, boven- en zijkant en de kroon. Dit ribbelprofiel vind ik geslaagd het geeft het horloge iets speciaals, wat extra cachet. Voorts zien de wijzers, met name de seconde wijzer er bijzonder solide en fraai uit.
Ziezo mijn beste, ik heb mijn best gedaan om mijn smaak betreffen dit horloge een positieve wending te geven.
Ik wens je verder alle plezier met het dragen ervan. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Leuke reactie Tissot62.(tu)

Ik heb zelf jaren gekeken naar de Monster en Samurai en ik moet zeggen “it grows on you” het is en raar fenomeen (om voor mezelf te spreken) maar na 2 jaar ‘kijken’ en Monster gekocht. Later eens een goede vriend van mij als teken van dank voor een bijzondere verrichting in mijn audio een stalen Samurai gegeven… en daardoor de klok toch wel zeer bijzonder gaan vinden.

Daarna ook voor mezelf een stalen Samurai met zwarte wijzerplaat kado gedaan, op mijn werk zag een collega die en heeft hem van mij overgenomen omdat ik op het forum een titanium uitvoering in het zwart tegen kwam, de stalen en de titanium uitvoering zitten overigens wel nuance verschillen in.

Mijn zoon is intussen ook redelijk op ‘snelheid’ gekomen qua interesse in horloges, dus die heeft na 6 maanden mijn titanium Samurai overgenomen. Ik ben de Samurai toch gaan missen en doordat er op het forum (alweer) een titanium Samurai voorbij kwam en nu met blauwe wijzerplaat ben ik nu weer een tevreden bezitter van mijn alweer 3de Samurai.

Ik vind het leuke van de Seiko’s met hun ‘specifieke’ gezicht dat het net is als meer creatieve japanse uitingen, zoals Bonsai’s met een ‘kijksteen’ ernaast en de Japanse kunst waarbij de kracht en de schoonheid vaak in de eenvoud en de verfijning zit, je moet het leren zien, maar dan ‘pakt’ het je ook, of om bij mezelf te blijven, het pakt mij.

Genesis

De samurai vin dik prachtig, een mooie massieve band, mooie massieve end-lugs. Verder zit de kast goed in elkaar, mooi afgewerkt met gepolijst en geslepen afgewisseld.

Ik ben alleen niet zo’n fan van een oranje wijzerplaat, ik heb zelf de witte. ( die overigens ook mooi staat op een bruine leren band ).

De titanium versie krast veel meer als een stalen en krasjes op mijn horloge zijn funest over 20 jaar moet dit horloge er nog net zo uit zien zoals hij nu is.

In het echt ziet hij er heel anders uit dan de gewone versie van de Samurai (die ik ook had) en dan valt de oranje wijzerplaat pas echt op maar niet hinderlijk. De lunette, vind ik ook maakt inderdaad het verschil.

Ik ben het met je eens Hennie. Ik heb een Seiko Sportura met titanium kast en band, zal nu een jaar of vijf oud zijn, maar ziet er eigenlijk een beetje armoedig uit. Hij is wel weer mooi te poetsen, maar dan verdwijnt ook de ingeetste tekst zoals “SEIKO” en "Sportura"
Ook heb ik een aantal stalen Seiko’s met dito band. Die krassen ook wel, maar zien er niet direct zo haveloos uit.
Groeten EEltje

Die wijzers zijn niet de originele toch? Ze zijn wel erg mooi moet ik zeggen.

Seiko is altijd goed (tu).

Veel plezier ermee.

Voor zover ik weet zijn van beide Samurai’s de wijzers origineel.

Alles is origineel…

Hij is er ook nog in het geel…op een Deense site voor DKK 5.995,00