Seiko SARB035/033

Beste! :slight_smile:

Pas las ik een artikel dat de SARB035/033 niet meer worden gemaakt door Seiko.

Zijn deze nog goed verkrijgbaar? En wat wordt de opvolger? De veel duurdere SARX055?

1 like

Ik heb vorige week mijn SARB035 binnen gekregen voor nog geen 300 euo :slight_smile:
Besteld via ebay en kwam uit Ierland, dus geen gedoe met de douane.

1 like

Allerbeste! :hugs:

Er zijn nog duizenden in omloop, dus volop verkrijgbaar. De opvolger is duurder inderdaad.

1 like

Er is toch officieel nog geen opvolger?

Geen idee, vandaar ook de vraag. Een SARX055 is 1000 EUR?

Lijkt mij niet de directe opvolger?

Gaaf! Foto’s, kun je mij de seller sturen? (mag ook via PM)

Als je hem ziet wel hoor!

4 likes

Vind hem schitterend! <3 maar is van een ander budget. Dus niet te vergelijken met de SARB035.

Plaatje!

1 like

Schitterende Seiko, vooral met een blauwe croco band wat mij betreft.

Nee de Sarx is een ander segment. Je kunt niet echt spreken van een opvolger. De nieuwe presage serie denk ik dan.

Ik had m van Citiwide, hier wel bekend op het forum: https://www.ebay.co.uk/itm/161722978932

1 like

Tot nu toe is volgens mij alles gebaseerd op een bericht wat een zeer bekende dealer van Seiko de wereld in heeft geholpen. Bij hem zijn ondertussen de genoemde modellen uitverkocht, maar zoals al aangegeven zijn ze beide elders nog goed verkrijgbaar.

In de nieuwe Presage-lijn is wat mij betreft geen enkele duidelijke opvolger voor de SARB033/SARB035 aan te wijzen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de SARB065 (hieronder)…

… welke is vervangen door, onder andere, de SRPB43 (hieronder)

Als je kijkt naar het prijsverschil tussen deze twee is opvallend dat de nieuwe SRPB43 goedkoper is dan z’n voorganger, maar er zitten wat verschillen tussen de twee die het prijsverschil kunnen verklaren. Wellicht doet zich een dergelijke ontwikkeling ook voor bij de opvolger van de SARB033/SARB035, maar vooralsnog is dat speculaas.

Ik heb mijne vorig week binnen gekregen via

6 likes

Verkoopt citiwide de sarb033 nog? Ik kan hem zo niet vinden…

Hmmm… dan zou ik ook eens moeten zoeken.

Beetje late reactie. Maar volgens mij was het Long Island waar het gerucht vandaan kwam. En wat betreft de SARB Cocktail en de Presage versie; andere kroon, andere font en tekst op de wijzerplaat. Maar belangrijkste verschil is natuurlijk het 4R uurwerk in de nieuwe. Denk eigenlijk niet dat er nog een opvolger komt voor de 033 en 035. Ben bang dat dit dus gewoon de veel duurdere SARX is.

Dat denk ik dus ook

Vrijdag bij Brunott in Rotterdam de GS GMT en de SD Snowflake. Wat een beauty’s, maar in een totaal andere prijsklasse natuurlijk.

Ja, wat minder betaalbaar alternatieven. Maar wel ultieme understated grails!