Seiko SARB035 op croco grain leer met vouwsluiting

Doen!!!
Heb er al ruim 1.5 week plezier van zonder continue te moeten oppassen om het horloge niet te beschadigen
Zet me echt aan het denken over mijn 4 dure horloges en de zin/onzin hiervan om ze te behouden

Heb een Breitling als huwelijkscadeau en een vintage Speedy, gekregen van mijn vader
Daarnaast nog de allereerste productie Staudt, eigenlijk meer dan genoeg

De Rolex, Speedy, Seamy en Grand Seiko zijn hebbediengetjes zonder emotionele waarde
Bij elkaar wellicht toch Euro 10K-12K met weinig meerwaarde tov mijn SARB035 van Euro 350,-

Misschein gewoon verkopen en tevreden leren zijn met de Crosswind, Mark II, Praeludium en SARB035
Zeker niets om je voor te schamen, integendeel!

3 likes

Heb er ooit 1 gehad met veel plezier. Toen verkocht omdat het naar meer smaakt…, met spijt.
Met de SARB in het achterhoofd een GS gekocht, die is mooier, maar toch… De SARB kriebelt weer!
Mooie collectie Tuur, "dig your style":+1:t5:

Strak! Hou ik wel van. Styling PERFECT :ok_hand:

Strakke combi met lekkere vulling in de band.
No nonsence set, prima! :+1:

Grt.

Niks mis met een 4pc collectie, maar ik vind die andere ook wel erg gaaf. En wie weet kan die emotionele connectie er nog wel es komen, als je een duikvakantie maakt met de SMP, een trip door Japan met je GS, een wereldreis met je Explorer 2, of wellicht je Speedy om de pols een ruimtereis met Virgin Galaxy travel agency :wink:

1 like

Klopt maar dan blijf de vraag of 5 horloges niet voldoende is voor een normale interesse in horloges.
Probeer dus te bepalen welke 3 horloges ik uiteindelijk wil behouden naast de Crosswind en de Speedy Mark II. :wink:
Luxe probleem maar daarom ook leuk om weer te ervaren dat ik een SARB035 met evenveel plezier draag als een Rolex of Omega. Dat is een tijdje anders geweest om eerlijk te zijn.
Ben in ieder geval wel al een tijd de flipperitus kwijt. Komt met name omdat ik perse een Rolex wilde hebben en er inmiddels 9 heb gehad in 2 jaar tijd en waarschijnlijk tot de conclusie kom dat ik gewoon geen Rolex man ben. Ik wacht nog even op Basel maar als daar geen 39/40 mm “Wow” Rolex vandaan komt, dan denk ik dat de Explorer wordt verkocht of wordt ingeruild op een crème GS Springtime of blaiwe Omega AT.
Thnx voor de feedback

Denk er soms over dat een SDMG gewoon voldoet en een GS niet nodig is. De crème staat hoog op het lijstje. Als dat gebeurd is er wel te veel overlap met de SARB035. …

Idd, n luxe probleem. Gewoon rustig aan checken wat voor je werkt of niet werkt.

Er zijn dacht ik ook mooie gs met crème of witte wijzerplaten. Zag ze vorig jaar in Tokyo.

Hier moet ik je even corrigeren :wink:

Deze Explorer II samen met het vorige model (16570, zwart) is echt de mooiste uit het Rolex aanbod en zeer onderschat. Deze Explorers zijn m.i. pure perfectie :D. Slaap er nog eens een aantal nachtjes over want zo te lezen ben je nu een beetje in de war gebracht door je (overigens hele mooie) Seiko. :+1:

thnx :wink:

Ik hou me aanbevolen…:wink:

Prachtig mooie klok , en op leer nog mooier

Voor de GS of de SARB035?

Heb een GS, dus de SARB👍

Dag Tuur,

Welke Seiko OEM vouwsluiting had je op de leren strap?
Volgens mij heb ik nu deze SARB035 met de croco maar dan zonder de sluiting.

Wellicht heb je de sluiting nog en mag ie weg.

Hoor graag van je.

mvg
John

ik vind de leren band met aansluiting op de kast niet zo succesvol. Het maakt te kolossaal voo het relatief " fijne " horloge.

Buiten dat het geen dress horloge is, maar ik de term sporty dresser beter vind passen. Staat de stalen band hem juist zo goed. Een zwarte leren band die niet aansluit op de kast en wellicht wat dunner is staat hem beter denk ik.

de klachten over de stalen band die je overal leest, begrijp ik ook niet. Het is een mooie band die goed valt om de pols. Mooi afgewerkt met een klein gepolijst randje. Enige terechte opmerking lijkt me dat er wellicht wat weinig keuze is in fijne verstelling bij de sluiting.

Bedankt voor je reactie @Master_Fan,

Ik ben het idd met je eens vwb de stalen band. Ik heb hem sinds gisteren om en ik vind de klok prachtig mét de stalen band. De minder gladde aansluiting op de lugs valt optisch weinig op naar mijn gevoel. Jammer dat de band vwb fijnafstemming maar 2 gaatjes heeft. Al met al geenszins een miskoop.

De leren band wil ik echter toch graag proberen dus ik blijf op zoek naar de sluiting. Komt net een bericht binnen ff kijken of er iets bij zit!:slight_smile:

Die Grand Seiko is WAANZINNIG mooi.

Ik heb trouwens ook een Sarb op een zelfde lederen strap zoals jij die hebt. Prachtig gewoon.