Heb de SARB035 nu een weekje om de pols
Ik ben gewend aan de 38mm diameter en zit dit niet langer als een "probleem"
Sterker nog, voor een “dress(y) watch” is 38/39 mm wellicht zelfs de mooiste maat.
Vandaag een lederen zwarte OEM Seiko croco grain band ontvangen met dito Seiko OEM vouwsluitng
Nogmaals bedankt voor de vriendelijk HF prijsstelling (Scheek = HF alias) enhet vertrouwen
Dit is zeer gewaardeerd
Vind het prachtig staan, zeker met de “curved” uiteinden die netjes aansluiten aan de kast
Voorlopig geen behoefte om een kostbare (Euro 125+) echte alligator - brede schub aan te schaffen
Los van de vraag of dergelijke band verkrijgbaar is met soortgelijke curved uiteinden
Hier de foto’s (voo verschilook nog herhaling van de foto’s van de SARB035 op de stalen band)
Bijzonder beschaafd met die lederen band! Straks gaan ze je nog met ‘meneer’ en ‘u’ aanspreken!
Maar ik vond 'm er op staal ook goed uitzien. Ik draag zelf eigenlijk nooit iets aan een stalen band. Vind dat niet prettig zitten. Dus bij mij zou ie ook op leder gaan.
Yip “Glen”, op enig moment een mooie alligator band met grote schub en dat is het helemaal een sjiek klokkie
Ben echt enthousiast over de Seiko Japan Domestic Market horloges na jaren van Zwitser’s geweld
Oger is mij te “overpriced”
Elke 6/9 maanden in de (Bijenkorf) uitverkoop simpelweg 4 x blauw en 4 x wit voor max 50/60 Euro/stuk
Lukt me altijd aardig, vaak ook scherper geprijst
Terug on topic
Nu ik de JDM Seiko’s heb gevonden begin ik de Zwitserse “dressy” sport horloges wat kritischer te bekijken
Dit “Seiko-tje” kost Euro 375,- maar de prijs/kwaliteit is top en het is nog steeds een aanzienlijk bedrag
Daarnaast vind ik het leuk om bij mezelf de passie voor horloges terug te zien ongeacht prijskaartje
Ben ook een tijdje op de toer geweest van “alleen nog maar manufactuur Zwitsers” en “duurder is beter”
Dit tot aan de inruil van 5 horloges voor een gloednieuwe Rolex Deepsea D-Blue boven de catalogusprijs
Absurd, mooi horloge dat wel, maar Euro 12.000,- voor 1 “klokkie”, absurd denk ik nu
Toen wist ik dat ik (weer) te ver was doorgeslagen
Deze eenvoudige 38mm Seiko bezorgt me al een week plezier
Minder tot geen opmerkingen van mensen om je heen meer: “is dat een Rolex/IWC/Omega?” etc.
Dat laatste is niet erg want daar is het me nooit om te doen geweest
De echte mede-freaks stellen nog steeds de vraag wat je draagt dus dat contact raak je niet kwijt
Ben goed op weg in mijn “downsizing” ambitie
En eerlijk is eerlijk bij een Seiko hoort ook geen Oger shirt, maar een gewoon “of the shelf” confectie hemd
Dat Oger shirt hoort bij een AP, Hublot, T-T Rolex of een nette IWC, JLC of mooie vintage klok