Seiko sarb035 vs Longines Conquest

In Duitsland kost de SARB 525 euro en als je die vanuit Japan laat komen maar 365. Ok, de kans lijkt mij dan wel groot dat je dan nog douanekosten moet betalen.
Anders staat die bij SoloJapan op EBay voor minder dan 400 euro.

Waar zou men die best kunnen kopen?

Blijkbaar heb je idd nog altijd MonsterWatches. Ik ben echter van Belgisch Limburg en het is wel even rijden naar Rob. Anderzijds koop je niet elke dag een automaat maar als er stukken zouden aan zijn dan is het wel minder.

Even een kanttekening: het Is dan volgens mij geen officiële Nederlandse seiko garantie, omdat het geen Nederlands model Is, wat via de Nederlandse importeur Is geïmporteerd.

Dat gezegd te hebben, de garantie/service van Rob/monsterwatches heeft in mijn perspectief en ervaring een stapje voor op die van juweliers. Als het namelijk een model Is wat zij niet voeren, kunnen ze mogelijk niet aan onderdelen komen. Als ze je toch verder helpen, moeten ze je horloge waarschijnlijk naar derden opsturen. En als ze je willen helpen, rekenen ze voor die hulp vaak kosten (zoals verzending, administratie, etc.). Begrijpelijk omdat ze niet de lusten hebben vh winst maken aan het verkopen v n horloge aan jou, maar wel de lasten voor het fiksen van problemen.
Rob doet de meeste dingen zelf, heeft zo z’n import kanalen, Is meestal goedkoper dan een juwelier, en kan indien (al dan niet later) gewenst je horloge ook voor je customizen/modificeren.

1 like

Monsterwatches is een goed adres.
Daar komt bij Seiko heeft een zeer goede QC.

Succes!

Als je overweegt om em uit Japan op te laten sturen, kan rob em ook vanuit Nederland naar je opsturen. En vice versa.

Overigens vind ik in dit geval de seiko mooier en leuker. Maar ik zou ze eerst irl willen zien voordat de knoop doorgehakt wordt. Om de pols kan een horloge nl heel anders ogen dan v n plaatje.

hem willen passen is moeilijker, omdat ze hem nergens verkopen :neutral_face:

nog even terug komen op het inaccuraat zijn van een automaat. Is het effectief zo dat ge om de week of zo, uw horloge moet bijregelen?

Als je uitgaat van een seconde of 10 per dag voor een gemiddelde automaat, wijkt hij na een week een goede minuut af. Of je het horloge dan goed wilt zetten ligt aan jezelf natuurlijk.

Misschien moet je jezelf afvragen of je graag een automaat wilt, omdat je het een mooie techniek vindt en het voor jou een grote meerwaarde is óf omdat anderen zeggen dat het een meerwaarde is boven een quartz/solar/kinetic horloge. Als het dat laatste is, nog eens goed nadenken of je echt een automatisch horloge wilt.