Seiko Sarb065 Cocktail Time en andere Sarb modellen anno 2020

Hoewel ik vele Seiko’s heb gehad en ze me altijd prima zijn bevallen heb ik maar weinig met de Seiko’s die hier voorbij komen. Het waren allen kwarts en geen hele dure horloges. Ik vind overigens nog dat ze veel leukere kwartsmodellen hebben dan mechanisch.

Maar man wat is Seiko naar mijn smaak slecht met zijn mechanische modellen. Die cocktail time, ik weet dat die geroemd wordt maar wat een schijf is dat. Die plaat is leuk voor 5 minuten en dan zijn zowel de kleur als het reliëf nogal zaaddodend.

Die Sarb’s, best mooi maar wat zijn die weer idioot dik en ook gewoon te groot voor het model. En als laatste de prijzen, die heb ik er niet voor over.

Ik blijf me verbazen over de enorme schare aan fans van de modellen waarvan ik gruwel. Gelukkig verschillen smaken en hoef ik het niet mooi te vinden.

Ben blij dat je niks over de sarx zegt, zit nog in de witte broods weken :blush:

1 like

Even tijd voor een ‘wist je datje’…
Ik dacht altijd dat de mooie gouden indices van de SARB017 Alpinist opgelegd waren, maar in werkelijkheid worden ze gedrukt door de plaat. Dat lijkt Seiko overigens op vrijwel alle modellen te doen. Doen andere horloge merken dat ook?

6 likes

Je hebt hem open gemaakt?

Kan je uitleggen hoe de kompasring/kroon werkt en hoe ze daar de 200mtr WR hebben geregeld?

Sorry vergeten te vermelden, dit zijn foto’s van het forum van Watchuseek waarbij een lid het horloge heeft opengemaakt…

1 like

De bekende Casio Duro Merlin heeft het precies ook zo.

Mijn SARX015 had dat niet. Dus ik weet niet waar de info vandaan komt dat ze het bij bijna alle modellen doen?

"Seiko diver’s and 20bar watches are no applied index.
It is to prevent dropout."

https://forums.watchuseek.com/f21/**new-upcoming-seiko-watches**-2393034-1607.html

1 like

Zou dit niet gedaan worden om de indexen beter te centreren? Anders kan je het toch bijna niet zo scherp krijgen buiten dat het lakken helemaal een kriem moet zijn.
Dat doet mij vermoeden dat het een combinatie is, persen voor de correcte plaats en indexen om scherpen Rande te krijgen en andere kleur te geven