Seiko SARX met 6R15D stopt ineens...

Ik had er wel eens over gelezen maar vandaag is het bij mijn SARX045 gebeurd.

Je kijkt op je horloge en denkt Huh…tijd klopt niet.
Horloge staat stil…handmatig opwinden. Ook niks secondewijzer blijft stil staan.
Dan maar een tik op de pols, ja secondewijzer loopt 2a3 seconden.
Dus nu heb ik een Seiko met 6R15D uurwerk wat niet meer loopt.

Thuis even de deksel eraf gehaald en voorzichtig een zetje gegeven aan het balans wiel. Het loopt soepel maar stopt dan weer vrij snel. In het einde van de veer zit wel een knikje, maar lijkt zo horen, denk ik…

Kan of weet hier iemand wat de oorzaak kan zijn. Of nog beter waar kan ik het horloge laten maken, het Llieste in omgeving Eindhoven.

Suggesties zijn welkom, alvast bedankt :+1:

1 like

Heb je al geprobeerd hem volledig op te winden?

1 like

Ja, dat heb ik gedaan, geen verschil, helaas.

Heb je hem nieuw gekocht? Anders indien mogelijk terug gaan waar je hem gekocht hebt…

1 like

Geen gatentie meer? Ik geloof, indien nog garantie, je bij iedere Seiko dealer terecht kunt. Maar 100% zeker ben ik niet

1 like

Heb hem op MP gekocht er zit wel een garantiekaart bij getekend op 16 mei 2017.

Je hebt hem inmiddels zelf opengemaakt lees ik… hopelijk is dit geen probleem. Gewoon mee naar een Seiko-dealer gaan en vragen of ze je willen helpen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

2 likes

Zo te zien komt deze uit Japan, dat lijkt mij direct de plaats waar je dacht naar toe te gaan met dit horloge om het daarna daar weer te gaan ophalen.

Dus waarschijnlijk je beste optie zal zijn naar een verkooppunt van Seiko te gaan en te vragen of ze jouw horloge kunnen repareren of indien nodig opzenden naar een Seiko service-center…

2 likes

Ja, klopt is een JDM model, hier niet te koop.

Een Seiko 6r15 is een Seiko 6r15 of dat dit nu een JDM model is of niet, dus gewoon langs gaan bij een Seiko center, hoogst waarschijnlijk zullen zij je wel willen helpen…

Een 6r15 zit ook in de SARX035 of de SDGM001 om maar 2 heel populaire modellen te noemen (en dit zijn ook JDM modellen)… dus lijkt het mij waarschijnlijk dat de Seiko servicecenters wel al JDM modellen zullen gezien hebben.

Ik wel :slight_smile:

Dat denk ik ook wel.

1 like

Inleveren bij een Seiko dealer en als het officieel gekocht is, met gestempeld garantiebewijs, dan doen ze het natuurlijk gratis binnen de garantietermijn. Ooit kon ik het met Seiko Nederland direct regelen, maar dat doen ze niet meer, via een officiële dealer op laten sturen is nu de route.

In mijn geval hadden de twee horloges die spontaan gestopt zijn een 7750 en een 2892, blijft fijnmechanica he.

Sterkte ermee.

1 like

Zoals het er nu staat had jij Seiko’s met ETA kalibers. :slight_smile:

1 like

Het horloge is nu onderweg naar Seiko NL. Als ik weer meer info heb post ik het hier.

1 like

Bij de Seiko dealer konden ze mij vertellen dat je 2 jaar garantie hebt :+1:

1 like

Gisteren het horloge weer opgehaald. Wat er nu precies mis mee was konden zij mij niet vertellen. Wel dat ik geluk heb gehad. Alle Seiko’s die in Azië gekocht zijn hebben 1 jaar garantie i.p.v. 2 jaar. Maar uit coulance is het horloge toch gerepareerd. Ik ben er blij mee. Juwelier van Hooff uit Deurne heeft mij prima geholpen, aanrader :+1:
https://www.juwelier-vanhooff.nl/seiko/

1 like