Inmiddels is hij binnen! Na een kijksessie bij @Maurits123, waarvoor nogmaals veel dank!, was ik om. Echt eentje in het rijtje “moet je in het echt zien”.
Eerste indrukken nu ik hem echt kan dragen:
Glas lijkt onzichtbaar, zo goed is het ontspiegeld. De wijzerplaat is dus echt in volle glorie te bezichtigen. Zeker net zo goed als bij mijn Sinn en doet me wederom denken dat Seiko dat op meer modellen zou moeten doen (Sarb17 alpinist graag!).
De afwerking is echt prachtig strak gedaan. Mooie scherpe lijnen alom en de band is erg comfortabel. Door de halve links goed op maat te maken en de sluiting is erg netjes gedaan
Mooi detail bij de lugs, die lopen naar de band toe schuin af om zo de band en de kast meer in elkaar over te laten gaan. De band zit ook laag op de kast maar de kast is daar mooi afgewerkt - bij vele andere horloges is het lelijk tussen de lugs (zo ook mijn Tudor)
En tsja, dan die blauwe wijzers. Ook die moet je zien. In het echt zijn de 90% van de tijd heel donker, tot ze licht pakken. Bijna elke foto laat dat blauw goed zien maar zo ziet hij er dus niet fulltime uit. Eerder een soort “verrassing” als je de klok draait
De wijzerplaat, ook die is erg mooi. Strakke eenvoudige markers op een witte plaat. Die witte plaat is lastig te omschrijven, hij heeft een licht gloss effect, soort subtiel sunburst vanuit het midden maar als je me zou vertellen dat er 5% parelmoer over zit geloof ik het ook, zo’n soort glans heb je als het licht er op valt.
Erg blij mee! het geheel is strak, klassiek maar ook met een twist. Een Grand Seiko is het niet maar zeker een grote stepup tov mijn SARB. Los van de afwerking is ook het design leuk gedaan. Ik moet een beetje denken aan Floris van Bommel t.o.v. van Bommel: net wat jonger en sportiever. Die vergelijking gaat qua prijs en afwerking niet helemaal op (GS is echt nog wel een stap hoger maar daar is de prijs ook naar) maar toch zit er wel wat in. Net wat groter maatje, mooie blauwe wijzers (bij Floris ook vaak blauw…) en daardoor bereikbaarder. Goede timing ook met de zomervakantie voor de boeg 
Paar crappy foto’s, hij laat zich lastig vastleggen.
Sarx by Glen Goyne, on Flickr
Sarx by Glen Goyne, on Flickr
En dat opgelegde Seiko logo zorgt ook voor een mooi effect (3D, schaduw)
New by Glen Goyne, on Flickr