Ik kwam deze http://c-watch.co.jp/ww/sary001003.html
Seiko’s (SARY001 en SARY003) tegen, en die spreken me wel aan. Ik vind ze uiterlijk wel iets hebben van de Grand Seiko’s, iets wat uiteraard van het caliber niet gezegd kan worden. Maar de prijs is dan ook aanmerkelijk vriendelijker.
Het 4R35 caliber is toch ook geen instapmodelletje, hij is opwindbaar en hackable (weet geen Nederland woord). Heb je ook in de Seiko Spirit serie gekeken ? Die hebben de 6R15. Zit ook wat klassiekere modellen tussen zoals de SCVS003. Gaat ook richting de Grand Seiko.
Ik ga liever voor een stalen band.
Hoewel ik de standaardband van deze net wat minder
vind (Premier style).
Ik vind persoonlijk een leren band op een dresswatch veel mooier, waarom zou je staal nemen? Als er dan toch een stalen band op zit vind ik deze band wel weer mooi.
Ja, dat is toch iets persoonlijks. Ik vind een leren band er snel gebruikt uitzien. In tegenstelling tot een stalen band. Uiteraard zijn bepaalde horloges praktisch alleen toonbaar met leer.
Ja, dat is toch iets persoonlijks. Ik vind een
leren band er snel gebruikt uitzien. In
tegenstelling tot een stalen band. Uiteraard zijn
bepaalde horloges praktisch alleen toonbaar met
leer.
Nee klopt, een leren band is natuurlijk vrijkwetsbaar en je kunt er ook niet snel mee onder de douche springen of hij is helemaal geruineerd maar persoonlijk associeer ik staal meer met sport en dive-horloges maar uiteraard staat het op bepaalde dresshorloges ook prima.