Seiko sawtooth

Zoals sommige van jullie weten ben ik de afgelopen tijd druk bezig geweest om een mooi horloge aan te schaffen. In mijn speurtocht liep ik toevallig tegen een seiko sawtooth aan. Een horloge wat en te groot voor mijn pols is en quartz dus niet meteen hetgeen waar ik naar op zoek ben.

Toch ben ik wat verder gaan lezen. Ik heb de horlogehobby bijna drie jaar op stil gezet maar kan mij nog herinneren dat de sawtooth toendertijd helemaal niet duur was of extreem speciaal.

Hoe komt het dat ik op ebay ontzettend hoge prijzen voorbij zie komen? En ook de google resultaten met watchuseek en tz.uk er achter laten zien dat de sawtooths voor flinke bedragen binnen hele korte tijd verkocht worden.(bedragen van 400 euro voor een gebruikte…!?)

Is de sawtooth een steeds zeldzamer horloge aan het worden of is er iets anders aan de hand?

Hij wordt al een paar jaar niet meer gemaakt, vandaar,

Zeer grote aanhang van Sawtooth … incl. mezelf. Horloge met een ander gezicht dan anderen en echt wel veel karakter vind ik X(

Ik heb er twee, een blauwe nieuwe en een oranje met iets deskdive sporen.
Ik heb beiden via MP gekocht, maar dat waren echt mazzeltjes waar ik toevallig tegenaan liep
Loopt ook op Ebay soms idioot hoog op. Is wat de gek er voor over heeft om zijn collectie uit te breiden. Zie ook de discussie over de Seiko limiteds, kwestie van vraag en aanbod