inmiddels wacht ik nog op een lijst met adviesprijzen van grand seiko. De importeur in Duitsland doet enigszins wazig en verwijst naar de dealers. Daar heb ik er nu een van aangeschreven en daar wacht ik nog even op, maar een andere fraaie kandidaat is de SBDB001 van Seiko. Geen Grand Seiko, maar toch ook een bijzonder fraaie klok vind ik met als voordeel tov de marinemaster professional een saffier glas. Het probleem is echter dat hij niet verkocht wordt in Europa.
Maar verzenden deze dan ook vanuit Europa? Ik zie
dat de objectlocatie Spanje is, maar of dit ook zo
is?!?
Staat er gewoon bij hoor: We ship from Spain so do not worry at all please! However, if for any exceptional reason we ship directly from Japan, we will notify you in advance and if we didn’t, we will be responsible for any extra cost that you might have with the customs.
Maar verzenden deze dan ook vanuit Europa? Ik
zie
dat de objectlocatie Spanje is, maar of dit ook
zo
is?!?
Staat er gewoon bij hoor: We ship from Spain so do
not worry at all please! However, if for any
exceptional reason we ship directly from Japan, we
will notify you in advance and if we didn’t, we
will be responsible for any extra cost that you
might have with the customs.
Rob van Monsterwatches levert hem ook en dat praat weer wat makkelijker.
Het 5R66 uurwerk zou sterke overeenkomsten hebben met het 9R66 Grand Seiko uurwerk, maar wat zijn de verschillen?
Het 5R66 uurwerk zou sterke overeenkomsten hebben
met het 9R66 Grand Seiko uurwerk, maar wat zijn de
verschillen?
Ik heb eens een stukje gevonden op een forum:
The first digit in Seiko calibers indicates the internal hyrachic level; 1 being lowest 9 being highest.
It is NOT an absolute quality criterium as is as much relative to the caliber familiy as to other caliber families.
So a 9F is a version up or more developd tan the 8F but a 8F not necessarily up from a 7S.
The 9 however is exclusive for the highest level and horizontally comparable.
In the case of the 5R and 9R is does mean that the 9R is the highest level and up from 5R, but not that 5R is on par with 5S.
Ik sta er niet inhoudelijk voor in, maar het komt me geïnformeerd over :#
Bedankt voor de info. Ik was soortgelijke teksten al meer tegengekomen. Hier en daar lees ik dat de 5R66 een undecorated 9R66 zou zijn. Inmiddels heb ik ook wat prijzen van de Grand Seiko versies uit Duitsland gekregen. De grand seiko’s spring-drive hebben daar een vanaf prijs van 3800 euro en daar gaat vast nog wat vanaf.