Seiko SBDC001 Marinemaster of de MKII Paradive?

De Seiko SBDX001 Marinemaster en de MKII Paradive zijn beide prima ‘high end’ duikers (de een wat meer duiker de ander meer ‘boutique’). De Paradive heeft een bezel-maat van 42 mm, de Marinemaster 44 mm. Ik heb een Marinemaster maar neig nu deze te verkopen om een Paradive te kunnen kopen. Welke vind jij mooier? De Marinemaster of the Paradive?


By norbertussc
http://profile.imageshack.us/user/norbertussc
at 2012-08-24


By norbertussc
http://profile.imageshack.us/user/norbertussc
at 2012-08-24

De Seiko vind ik mooier. Maar als de wristshot een foto van jouw pols is, staat de 42mm misschien net wat beter.

De marinemaster (tu)

Die wristshot is van Bill Yao, de eigenaar van MKII

Als eigenaar van een MM en als groot fan van MKIIs vind ik dit een heel moeilijke vraag - ik heb geen Paradive, wel een Blackwater (de voorloper van de Paradive). In ieder geval ‘gebeurt er meer’ bij de MM op de wijzerplaat meer dan bij de Paradive. En ik denk dat de meesten er zo over denken: een gebruikte MM houdt zijn waarde beter dan een Paradive, vermoed ik.

Menno

100% de MarineMaster!!

Zoals ik al zei de marinemaster, alleen ze oogt wel groot voor jouw polsmaat.
Maar ze blijft een mooie klok

mm b)-

Voor mij ook zonder enig twijfel de Marinemaster. Vind de Paradive een beetje saai en goedkoop ogen als ik eerlijk ben (c.q. sterile ‘homage’).

Ik vind de Marinemaster vele malen mooier!

Marinemaster, de Paradive vind ik op de foto nogal uit balans met die kast zo.

Zonder twijfel de MM :wink:

Paradive vind ik veruit de mooiste, Seiko’s blingen altijd iets teveel.

Ondanks de vele tekst op de Seiko zou ik toch daar voor gaan, mocht ik het geld aan een van deze twee willen uitgeven.
Historie, kwaliteit en icoon.

Zonder twijfel MM.

Gr,

Ron.

Marinemaster, geen twijfel.

echt geen twijfel…

en dan bedoel ik dus dat ik daar echt niet over twijfel :stuck_out_tongue:

Zo’n MM, wat een klatser (tu)

MM met de mm van mmmm ,wat lekker!

De Seikoooooo!!!

Marinemaster by far!!!