Seiko SBDC055 of Tissot Seastar 1000?

Inmiddels heb ik genoeg Seiko’s gehad naast recentelijk wat meer Zwitsers werk om de balans naar Tissot te laten doorslaan.
Dat Powermatic 80 uurwerkje is 3 tandjes beter dan het binnenwerk van de Seiko.

Het model is ook net leuker om te zien, die Seiko is zo… eehh… Seiko?

Da’s persoonlijk. Ik ben niet zo kapot van een inktvis met een kroon en sterren op de plaat.

Klopt helemaal dat is persoonlijk, refereerde alleen naar de kleur wijzerplaat waar ik destijds naar zocht en strande bij tissot en seiko, evenals jijzelf.

1 like

Al mijn Tissot voelen net iets beter aan dan Seiko.
Deze Tissot oogt strakker, en toch meer uitgesproken. Kan de oversized wijzers wel hebben.


Goede keus!
Blauwe bezel vind ik nou wel weer mooi😉

Ik heb deze Tissot ook een keer overwogen. De ceramic bezel vond ik toen een pluspunt. Het Powematic 80 uurwerk vind ik zelf minder, ik zie liever een 28.800 bph ETA. Maar ik vond het horloge irl tegen vallen. Te gepolijst (bling bling) . Ik houd zelf meer van geborstelde lugs een randje etc. Doordat alles gepolijst is ziet het er goedkoop uit.

1 like

Ja heren er komt niet alleen maar onzin uit mij. Soms komt er nog wel eens wat zinnigs uit. :sunglasses:

5 likes

Die momenten moet je koesteren :stuck_out_tongue_winking_eye::upside_down_face:

1 like

En ook hier moet ik je gelijk geven :wink:

1 like

Haha :yum:

1 like

Naast de 053 zou ik indien mogelijk de 055 zeker eens in het echt bekijken. De Padi is namelijk niet zo schreeuwerig als het model op foto’s vaak over komt.

Ik heb ze beide en voor mij is de 055 favoriet vanwege het subtiele blauw van de bezelrand en het enorm wisselende beeld van de wijzerplaat.

2 likes