Seiko SBDC055 of Tissot Seastar 1000?

Wat denken jullie?
Heb ze net zelf eens bekeken maar ben er zelf niet echt uit…
De Seiko toont net wat kwalitatiever maar ik ken de mogelijke QC issues

  • Tissot
  • Seiko

0 stemmers

1 like

Tissot oogt in mijn beleving rustiger.

In dit geval, ik zou het niet weten. Beiden ? Vind ze allebei erg mooi. En die quality issues bij Seiko heb ik nog nooit meegemaakt. En ik heb er behoorlijk wat.

1 like

Heb een aantal video’s gezien van een slechte uitlijning bij dit model

Ik heb de Seiko gehad. Ik vond de kleur persoonlijk niet zo heel mooi. Verder wel een goed horloge, vond hem net afgewerkt en wat aparte ontwerpjes die hem uniek maakt. Heb je net een leuke deal in t blauw gemist :wink:

1 like

Voor mij de Tissot

1 like

Ik zou voor de Seiko SPB051/053 gaan zonder de PADI marketing meuk. Tissot is een beetje een merk waar ik al een tijdje klaar mee ben, de budget euroknaller van de Swatch Group en daarmee helaas nog maar een schim van de grootheid die het merk ooit was. Daarom heeft de Seiko mijn voorkeur. :blush::+1:

Heb je de SPB077 ook nog overwogen?


Staat een mooie bij Ten2Two
https://www.ten2two.nl/product/seiko-spb077j-mm200/

En op het forum voor een super prijs:

1 like

Nou die heb ik helaas met mijn Seastar gehad…

1 like

In welk opzicht?

Ik zou voor de seiko gaan.

1 like

Slecht afgewerkte keramische bezel, niet goed uitgelijnde datum en een beschadiging op één van de lume pips.
En dan heb ik het nog niet gehad over het service center, dat heeft me ook nog 7 maanden ergernis gekost. Helaas.

Marketingmeuk is trouwens één woord, toch @Blauwbeer:wink:

#OkDoei

PS Ik zou voor de Seiko gaan, maar wel met een stalen band erbij. Smaakdingetje!

1 like

Hier moet ik RLC toch wel gelijk geven, Tissot was ooit echt een van de grote uit de horloge geschiedenis en is nu verworden tot een generiek merk uit de Swatch group portfolio. Net als Longines overigens.

2 likes

Dit model met deze plaat komt alleen op rubber.

1 like

Ik weet het. Helaas. Heb 'm bij Jaap wel eens in handen gehad, mooi ding hoor.

1 like

Ja maar een kroon op de 3 positie vind ik stukken beter en ik heb meer iets voor dressdivers.
Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar de SBDC053, die ziet er ook wat minder kermis uit :grin:
(die blauwe bezelrand vind ik vreselijk, was me niet opgevallen)
Latest-New-Seiko-Blue-SBDC053-PROSPEX-Limited-Edition-_1

4 likes

Stukken beter dan de PADI

2 likes

@junior: marketingmeuk is inderdaad één woord.

1 like

Tissot heeft hier ook een mooie kast met een mooie lugvorm en zo, maar ik kan me niet over die wijzers heenzetten. Die T is zoooo lullig.

Ik geef het niet graag toe, Ralph, maar als je gelijk hebt heb je ook echt gelijk. Eigenlijk. Want ik vind Tissot best sympathiek, maar binnen het Swatch gamma kom ik altijd liever bij Hamilton uit, stiekem ook om de reden die je aangeeft.

En nog een keer. :+1:

1 like

Ik neem aan dat je deze horloges overweegt om met name de dial kleur? Ik heb namelijk zelf ook een tijdje de tissot overwogen, maar die wijzerset… Kan er niet overheen.

Ik ben uiteindelijk voor een phoibos gegaan met dezelfde wijzerplaat kleur, maar zo mooi afgewerkt :ok_hand: en mooie details

3 likes