Seiko SBDC059 versus SPB081J1

Volgens mij zit er totaal geen verschil in. Ik heb het er wel ns over gehad met Magi van solojapan. Die zei me ook dat dat niet zo was. Prijs-qualiteit is onovertroffen.

1 like

Plaatje bij het praatje

9 likes

Welkom.

TWR: iets te doen met autoracen ? (met name Jaguars? )

1 like

Ja dank je! Ik zal vanavond eens wat plaatjes schieten van mijn bescheiden collectie en me verder voorstellen.

Ja de TWR komt wel vanuit de autowereld, mijn eerste auto ooit was een Mazda 323 in de TWR uitvoering… en mijn eerste activiteit op internet en forums leidde daarom tot die naam :slight_smile:

Dat bandje kan beter hoor, dat oranje…:thinking:

1 like

n Mazda van Tom walkinshaw? :flushed:

Mooie kleur plaat maar prijstechnisch behoorlijk aan de maat voor wat hij biedt. Zelfde uurwerk als in een Sumo of een SARB! Nu weet ik dat dat bijvoorbeeld ook is bij de shogun van 1k maar die is dan nog volledig van titanium.

Mag niet klagen, vanaf moment 1 verliefd geweest op dit horloge. Nummero 987 van de 2018.

8 likes

Jazeker. Hoop niet dat het posten van een autoplaatje me gelijk een ban oplevert hier, maar dit was hem:

Waren er maar een paar van in NL, origineel door de dealer geleverd met de bodykit, verlaagd onderstel en leren Momo stuur en pook met ook het TWR logo erop.

Oh ja, en een digitaal klokje in het dashboard… Om het toch enigszins horloge-gerelateerd te houden :sunglasses:

2 likes

Maar niet motorisch getuned?

Volgens mij doet Seiko weer mee bokkensprongen.

Anniversary Monster (die met blaue/paarse plaat en gouwe wijzers) op n blauw rubberen band waar ze n limited series v uitbrachten v n mij onbekend hoeveelheid stuks.
Niet veel later brachten ze hetzelfde horloge uit, maar dan op metalen band en genummerd…

Ik ben in Gran Canaria en ze hebben nog een
SPB081J1 liggen voor €950, is het de moeite waard voor die prijs?

2 likes

Nee, kan nig wel iets goedkoper via grijze dealers eBay. Maar is zeker niet té duur

Dus als je m koopt om te houden, niet slecht

1 like

Top, bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben onderweg, kan lastig kijken, maar tip: solojapan (Magi) Betrouwbaar en goeie prijs

1 like

Is duurder dan €950,-… Weet ook niet of @Leggie nog kan onderhandelen? Maar eather way, fantastisch horloge waar je geen spijt van krijgt!

1 like

Op limited editions is het wel lastig negotiate. Ik kreeg € 64 euro korting en € 45 shoptegoed. Voor € 950 zou ik het niet laten, je kan altijd proberen er wat af te halen als hij voor deze prijs aangeboden wordt!

2 likes

Nee was gewoon de standaard 1.6i 16V met 110pk. Meer dan genoeg in je eerste auto van 950kg :slight_smile:

Even dit oude topic ophalen omdat er wel verschil zit in de SBDC059 (gelimiteerd op 1000 ex,) en SPB081J1 (gelimiteerd op 2018 ex.). De eerste heeft een geborstelde band, de laatste heeft een geborstelde band met polished center links. Tevens wordt de SPB081J1 in een luxere doos geleverd. Tot zover! :wink:

3 likes

Ja inderdaad, dat was me helemaal nog niet opgevallen op de foto’s hier. Mijn band is inderdaad helemaal geborsteld.