Seiko SBDX017 vs SBDX019

En je h ebt ook geen haar op je arm dus ben je ook niet sterkšŸ˜‚ maar zonder gekheid prachtige Seiko

Ik vind het alleen jammer dat de SBDX019 er wel heel erg glossy uitziet zo op veel foto’s. Dat doet imo toch wel een beetje afbraak aan de juist heel erg tool achtige 62mas.

Zo verschillend. Is een kwestie van smaak. Beide mooi.

017

019 vind ik persoonlijk te duur.
En de stalen bandaanzet niet zo mooi…

Ligt die bij Vaessen?

1 like

Ik heb de SBDX001 gehad en ondanks dat ik het een enorm mooi horloge vond, toch verkocht ivm de welbekende hoogte en kwetsbaarheid van de gelakte bezel.

De SLA017 heeft een volledig andere uitstraling, ook erg mooi en wat rustiger.
Zoals al aangegeven waarschijnlijk veel draagbaarder en eveneens rijke historie.
Ennn, gelukkig geen Prospex teken op de dial zoals teveel Seiko’s tegenwoordig wel hebben.

Ik zou voor de SLA gaan, alleen die prijs…:thinking:

Klopt!

Je moet de 019 ook gewoon op rubber dragen :wink:

Is die bezel van de 001 een beetje makkelijk te vervangen?

Is een complete bezel incl. ā€œinsertā€. Aardig aan de prijs. Maar vervangen is niet moeilijk.

Dan gok ik net zo makkelijk als op een Submariner… Als het een complete bezel betreft. Ooit eens een veertje vervangen die de vorige eigenaar kwijt was.

Schijnt alleen een behoorlijk prijsverschil te zitten tussen de 001 en de 017 ?
(iets van klok en klepel kan ook hoor ! )

1 like

OfficiĆ«le NL winkelverkoopprijs voor de mm300 is €2500 en dat tegenover een limited sla017 a €3800

edit: zie nu dat je reactie over de bezel gaat :sleeping:
Het prijsverschil weet ik niet. Maar wel dat ze verschillend zijn en dus niet uitwisselbaar.

1 like