Waarnaar gaat jullie voorkeur uit en waarom? Ofwel de mm300 vs de SLA017:
vs
MM op staal. Prachtig horloge! In mijn ogen een vd mooiste duikers.
Waarom kiezen? Ze zijn beide tof, maar erg verschillend. Ik zou in elk geval niet kunnen kiezen…
Je moet dan wel ff alle details geven: uurwerk/prijs/grootte/soort band?
MM300, mooie dikke wijzers, ronde minutenmarkeringen, oogt stoerder.
De laatste is mooier. Kleiner, als ik het wel heb, en de “sticks only” wijzerplaat is rustiger. Sunburst ook wel weer cool.
Al ben ik helemaal van de duikhorloges af, eerlijk gezegd.
Zo zonder ze ooit in het echt gezien te hebben de tweede.
Wellicht als ik ze gezien, betast en omgehad een andere keus.
^^Dit^^

MM300 for sure … mooier én (veel) goedkoper 
Deze versie ia toch aardig aan de prijs 
Het zijn allebei duikers met een history. En de sbdx001 heeft zich inmiddels wel bewezen een topper te zijn. Voor mij persoonlijk gaat de voorkeur uit naar:
De sla017. Betere maat, gebold saffier, hoekige kast, de zijkant, overall … vintage look. Minder tekst en kleiner lettertype. Gematteerde schakels van de stalen band.
Maar de voorkeur is gebaseerd op plaatjes en specs. In het echt kan het dan toch nog tegenvallen. We gaan het zien. Nog twee weekjes geduld. In ieder geval al een minpunt: geen opgelegd logo zoals het origineel.
De sbdx001/017 al zo vaak geflipperd. Enorm mooi en kwalitatief horloge. En de aanblik van voren is heel mooi, maar ik vind het niet prettig dragen. Te groot, dik en topzwaar. De ingenieuze verstelbare sluiting vind ik in open stand niet mooi en scherp. Dunne gepolijste link op midden schakel ook iets minder. Voorkeur overigens voor de 001 vanwege de crèmekleurige lumibrite ipv het meer groenkleurig van de 017.
Foto`s afkomstig van Time-Tide
Is deze niet een euro of 3800??
klopt. ong. 2x zo duur als de mm300 
Eerste echt mooie foto’s van de sla017 !
Op de eerst foto zo vanaf de zijkant doet de kastvorm en bezel me denken aan de Omega Seamaster MC (die in de laatste Bond film zit)
En komt deze met stalen band?
Deze, prachtig!:
http://quillandpad.com/wp-content/uploads/2017/03/Seiko-Prospex-Divers-200m-Lume_B7024.jpg
Ziet er in tegenstelling tot de MM heel elegant en draagbaar uit, echter niet voor die prijs met zo’n band 
De SLA komt met een stalen band.
Gepast in Heerlen.
Compact (40mm), dun, retro, subtiel.
Kan onder een pak / overhemd.
Ceramische bezel, saffier.
De MM is het tegenovergestelde.
Prachtig, maar groot, dik en zwaar.
Erg leuk voor “erbij”, maar niet als dagelijks horloge?
En geen saffier en niet ceramisch.
Damn dat zijn een hoop sweetspots hit! 
Op staal dan maar:
https://www.deployant.com/wp-content/uploads/2017/07/Wrist-shot-2.jpg
Even de op een kunstarm lijkende arm wegdenken 
Is dat de arm van je Aziatische vriendin
?
Ik wou dat ik ja kon zeggen… 
Nr1 want 2 heeft geen PIP