Seiko SBHV007 - Defecte kroon

Ik heb sinds vandaag een Seiko SBHV 007, geimporteerd uit Japan, via chronoworld. Op zich niks mis met chronoworld of het horloge, behalve dat de kroon niet wil sluiten! Het ‘indrukken en schroeven’ wil niet werken. Ik heb het idee dat de schroefdraad simpelweg gestript is.

Mijn vraag is nu: hoeveel kost 't om dat te laten repareren in Nederland? heen en weer versturen naar Japan zal me ongeveer 90 euro kosten, al met al; zal de reparatie minder zijn?

orpheo Schreef:

Ik heb sinds vandaag een Seiko SBHV 007,
geimporteerd uit Japan, via chronoworld. Op zich
niks mis met chronoworld of het horloge, behalve
dat de kroon niet wil sluiten! Het ‘indrukken en
schroeven’ wil niet werken. Ik heb het idee dat de
schroefdraad simpelweg gestript is.

Mijn vraag is nu: hoeveel kost 't om dat te laten
repareren in Nederland? heen en weer versturen
naar Japan zal me ongeveer 90 euro kosten, al met
al; zal de reparatie minder zijn?

druk je hard genoeg op de kroon terwijl je draait?
ik had dat bv met mijn nieuwe seiko flightmaster, ik kreeg m niet op draad.
moest er wel erg hard op drukken voor de kroon op de schroefdraad zat.
kan dus de nieuwigheid zijn, heb er nu na een aantal keren op en af draaien dan ook geen last meer van.

grt arie.

ja, ik heb al een seiko gehad, dus ik weet wel ongeveer hoe ie werkt, maar er zit ook geen schroefdraad op.

Ik heb een reactie gehad van de verkoper, het schijnt dat dit model geen schroefdraad heeft, alleen een klik. Hij heeft meerdere exemplaren getest, en allen hebben dit. ik denk dus dat 't hoort…?

orpheo Schreef:

ja, ik heb al een seiko gehad, dus ik weet wel
ongeveer hoe ie werkt, maar er zit ook geen
schroefdraad op.

Ik heb een reactie gehad van de verkoper, het
schijnt dat dit model geen schroefdraad heeft,
alleen een klik. Hij heeft meerdere exemplaren
getest, en allen hebben dit. ik denk dus dat 't
hoort…?

dat zou natuurlijk ook kunnen.
wacht nog even wat reacties af, er zitten vast leden die er meer verstand van hebben hier.:wink:

grt arie.

Lijkt me gek… De kroon moet altijd netjes tegen de kast aansluiten, anders kan je geen waterdichtheid garanderen… Maar als je zeker wilt weten of je de kroon moet dichtschroeven, kijk je eerst of er schroefdraad op de kast en in de kroon zit, is dit niet zit de schroefdraad soms op de “tige” zelf ( = het lange staafje waar de kroon zelf op geschroefd is ) dit is zeer makkelijk te verwijderen door iemand met een beetje kennis en dan weet je het zeker. Als dit zo hoort te zijn volgens de verkoper, en het stoort je zo hard, dan kun je altijd de “tige” ( indien mogelijk, maar meestal wel) een beetje laten inkorten, zodat de kroon mooi tegen de kast komt… het horloge is dan wel niet meer waterdicht.

Hier staat vast geschroefde kroon

En hier staat ook screw down crown

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=2968487