Seiko SBPG001 Spirit Digital (retro)

Ik kwam deze tegen bij wat snuffelen op het www: de Seiko SBPG001 Spirit Digital (retro). Ondanks dat mijn voorkeur uitgaat naar een ana-digi-mix, heeft dit klokje ook wel weer wat. Het blijkt om een versie speciaal voor de Japanse markt te gaan. Wordt aangeboden voor rond de € 245 incl verzending. Niet goedkoop, maar ook geen hoofdprijs. Wat me erg aanspreekt is de samenvoeging van retro en modernere techniek (solarpower, radio controlled multi freq).
Maar ja, als er iets aan gaat mankeren, ben je het haasje…

Is er op het forum hier iemand die er zo een heeft aangeschaft, en zo ja, wat zijn de indrukken? (ik heb al wat internationale reviews gelezen, maar was benieuwd of hier nog ervaringen zijn die gedeeld kunnen worden).

onder meer hier aangeboden
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260603673358&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Ik heb de zwarte uitvoering.

Een geweldige klok, meer horloge kan jezelf niet wensen. Zwemmen kan je er ook mee. ( dat doe ik niet, daar heb ik andere Seiko’s voor)

Ik heb de stalen , gepolijste versie zoals jou afbeeldingen ook in de handen gehad, maar de zwarte vind ik mooier staan, zeker met de zeer degelijke stalen band. De zwarte heeft als type aanduiding SBPG003.

Er is al het ea over gepraat op dit forum.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,210100

Wil je meer weten, ik praat graag over deze mooie klok. Ook op mijn blogspot staat wat beschreven.http://ehwatch.blogspot.com/

Mvrgr, Erik

Bedankt voor je links.

Maar wat de band betreft: die van de SBPG001 is toch ook zo degelijk, of zit er behalve de kleur nog meer verschil in misschien??

Zowel de staal kleur als de zwarte PVD zijn gelijk aan elkaar, ook de banden. Degelijke schakels en een goede sluiting. Wel wat anders dan de uitvoeringen uit de jaren 70 en eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.

De kast voelt degelijk aan, is netjes afgewerkt, geen scherpe kanten of hoeken. Het Venster valt zeer mooi in de kast en is ook van een goede afwerking. Jammer geen Sapphire maar wel degelijk glas. De Pushers gaan degelijk en sollide, geen overmatige speling, dus ook deze passing is erg netjes. 100m waterwerend dus die pushers moeten ook goed passen en zijn met een degelijke pakking voorzien.

Aan alles kan je merken dat er veel zorg is besteed aan deze klok, om er een hedendaagse digital van te maken die aan deze tijd voldoet.
Enkel gemaakt ( op dit moment) voor de Japanse binnenlandse markt, en meestal zijn dat de betere klokken van Seiko.

Ik heb de knoop doorgehakt, en een SBPG001 besteld! Ik twijfelde nog een tijdje tussen een NOS uit de 70’er jaren of de SBPG001. Maar die vintage modellen zijn gewoon een stuk kleiner, en van mij mocht het wel wat groter zijn. Ziet er ook superdegelijk uit. Prijsverschil met een mooie NOS uit de 70’er jaren, was nog niet eens zo groot.

Bedankt voor je informatie Ehwatch.

Wil

Goede keus denk ik. Ikzelf heb er veel plezier mee, ook in dit lekkere warme weer.

Bij vrijdag plaatjesdag zie je m om mijn pols.

Bij de eerste keer zal je niet moeten vergeten om de Seiko op Berlijn of London te zetten, anders krijg je geen verbinding met de zendmast. Mocht je vragen hebben, let me know.

Mvrgr, Erik

Ik zag dat jij jouw SBPG ook in Japan had gekocht.
Heb jij nog iets van invoerrechten of BTW moeten betalen?

Weet je nog bij welke verkoper je hem had gekocht?
Ik heb hem nu bij deze
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360258304692
besteld.

Wil

Ik heb die van mij bij dezelfde verkoper gekocht, simpelweg omdat bij hem de prijs lager was. Verbazend, binnen 5 dagen in huis vanaf Japan.

Aangetekend en verder geen last van invoerrechten. Ik had er wel degelijk rekening mee gehouden.

Ik koop regelmatig ook in de US en dan weet ik bijna zeker dat er extra kosten komen, 17 euro invoerrechten en dan nog de BTW.

Maar deze gelukkig niet extra belast.

Het valt mij op dat deze Japanse verkoper over het algemeen gunstige prijzen heeft tov andere verkopers.

Ik post tzt mijn bevindingen na ontvangst.
Alvast bedankt voor de info!

Wil

Hallo Wil Seiko,

Ik heb onlangs op eBay een Seiko SBPG001 gekocht. Horloge is absoluut in nieuwstaat en is erg mooi.

Ik heb echter een vraag. Als ik de optie voor het aanpassen van het contrast gebruik, zie ik eigenlijk geen verschil in de helderheid van de display. Dat lijkt me niet correct en zou er op kunnen duiden dat de primaire batterij niet meer volledig opgeladen wordt.

Ik vraag af of mijn aanname klopt en was benieuwd of jij bij jouw Seiko SBPG001 (als je die nog hebt tenminste) wel verschil ziet in contrast.

Ik hoor het graag!

Mvg. Frank

1 like

Ik heb hem helaas niet meer Frank. Maar weet wel dat aanpassingen in het contrast zichtbaar horen te zijn. Ik had hem altijd op Max staan. In mijn geheugen ging dat van 1 tot 5?

Dank je. Het zelf van 1 tot 7. Dan ga hem toch maar eens nalaten kijken. Zal de batterij wel zijn.

Groeten, Frank

1 like

Dat zou zomaar kunnen. Bouwjaar van deze modellen is al even geleden. En als de jouwe er zo netjes uitziet, is hij waarschijnlijk ook niet regelmatig geladen. Dat is niet goed voor oplaadbare accu’s.

Ik hoop dat ze nog eens een moderne variant uitbrengen. Dan heb ik zeker weer interesse.

1 like