Seiko SBPP001

Zat eigenlijk te wachten op de Christopher Ward C7 MarkII maar ondertussen hier verliefd op geworden:

synthdood Schreef:

Zat eigenlijk te wachten op de Christopher Ward C7
MarkII maar ondertussen hier verliefd op
geworden:

Lijkt me een prima horloge om verliefd op te worden! Betekent dit ook dat je deze gaat kopen?

Die was mij ook al een aantal keren in positieve zin opgevallen. Heeft die een domed glaasje?

Mooi horloge!

Hij heeft wel iets van een speedy :wink:

goedie Schreef:

Hij heeft wel iets van een speedy :wink:

Dat is precies wat me er in aantrekt. In m’n hart wil ik natuurlijk een echte speedy maar die kosten kan ik voor mezelf niet echt verantwoorden. Dit lijkt me een mooi alternatief en dan blijft er tenminste geld over voor andere mooie dingen :wink:

WilSeiko Schreef:

Die was mij ook al een aantal keren in positieve
zin opgevallen. Heeft die een domed glaasje?

Hij heeft inderdaad een domed glaasje. Volgens mij wel wat vlakker dan het glas van een speedmaster. Het hele horloge is best wel dun, een kleine 11mm. Dat vind ik persoonlijk wel mooi. Een stoer klokje wat tegelijkertijd ook heel goed bruikbaar is als dress watch.

LencothSchreef:

Lijkt me een prima horloge om verliefd op te worden! Betekent dit ook dat je > deze gaat kopen?

Zit ik aan te denken. Is wel lastig te vinden. Het is een model voor de japanse markt en de sellers die ik tot nu toe heb gevonden leveren niet aan europa. Als het lukt dan ga ik waarschijnlijk wel de bracelet vervangen door leer. Hier een plaatje van een look die me erg aanspreekt. (Dat is een citizen die ik ook mooi vind, maar die is al helemaal nergens meer te vinden):

synthdood Schreef:

LencothSchreef:


Lijkt me een prima horloge om verliefd op te
worden! Betekent dit ook dat je > deze gaat
kopen?

Zit ik aan te denken. Is wel lastig te vinden. Het
is een model voor de japanse markt en de sellers
die ik tot nu toe heb gevonden leveren niet aan
europa. Als het lukt dan ga ik waarschijnlijk wel
de bracelet vervangen door leer.

Een heel goed adres (uit eigen ondervinding) om zo’n horloge naar Nederland staat in je foto :wink:

synthdood Schreef:

Hier een plaatje
van een look die me erg aanspreekt. (Dat is een
citizen die ik ook mooi vind, maar die is al
helemaal nergens meer te vinden):

Die Citizen AN0880-57E in het zwart is niet makkelijk te vinden (wordt wellicht inmiddels niet meer gemaakt). Maar in bijv. blauw of grijs wel:

Misschien dat verder zoeken toch loont.

lencoth Schreef:

http://www.watcharoo.co.uk/qtz.htm

Misschien dat verder zoeken toch loont.

Heb je daar wel eens iets besteld? Ik zag in een duits forum berichten dat die gast niet op mail reageert en als je bijvoorbeeld op '“how to order” klikt dan zit daar geen pagina achter. Het lijkt erop dat die site al jaren dood is. Zou ook verklaren waarom er nog artikelen op staan die verder nergens te leveren zijn, het wordt niet meer bijgewerkt). Dat durf ik niet zo goed aan (of ben ik dan te paranoide?)

Anyway, inmiddels contact met een Japan. Gaat wel lukken denk ik :wink:

Zowel de Seiko als de Citizen spreken me enorm aan.
Hele mooie klokken.
Zou ze graag naast de Speedmaster willen hebben (op zwart leer, Di-Model Chronissimo o.i.d.).

Greetings,
Gregg

synthdood Schreef:

Ik zag in een
duits forum berichten dat die gast niet op mail
reageert en als je bijvoorbeeld op '"how to order"
klikt dan zit daar geen pagina achter. Het lijkt
erop dat die site al jaren dood is. Zou ook
verklaren waarom er nog artikelen op staan die
verder nergens te leveren zijn, het wordt niet
meer bijgewerkt). Dat durf ik niet zo goed aan (of
ben ik dan te paranoide?)

Nee, kwam er via een zoek-machine. Met deze toegevoegde info zou ik er ook ver van blijven! Hoop dat het met Japan wel lukt.

De Seiko vind ik mooier door de pushers.

Gregg Schreef:

Zowel de Seiko als de Citizen spreken me enorm
aan.
Hele mooie klokken.
Zou ze graag naast de Speedmaster willen hebben
(op zwart leer, Di-Model Chronissimo o.i.d.).

Goeie tip die Di-Model Chronissimo. Ziet er mooi uit!

Als je al een speedy hebt dan lijkt me de behoefte aan een chrono die er zo op lijkt niet zo heel groot (tenzij je echt verslaafd bent natuurlijk :wink: )

marnix.moed Schreef:

De Seiko vind ik mooier door de pushers.

Eens. De Seiko is als geheel in een andere klasse (kast, afwerking, wijzerplaat, lunette e.d.). Subjectief IMO 5x beter, maar dat is een schatting :wink:

Ik ga de gok wagen en zeg dat de topic starter na 7 jaar het horloge wel al gevonden heeft.

2 likes