Seiko SDGM003 vs SARB033

Beste leden,

Ik ben momenteel in het bezit van mijn Seiko Sportura chrono SNA017P 7t62.
Ik heb een paar weken geleden via Gerrit van Besttime een leuk 5-je SNK381 7s26 gekocht maar vond het klokje op zich eigenlijk net iets te klein uitvallen, de Sportura is toch net iets groter.
Ik heb daarna toch nog even verder gekeken en kwam toen uit op een SRP707K1 4R36 wat ik overigens een zeer mooie horloge vind en ook wel groot is, dat is dan ook weer wennen.
Maar ik hou ook wel van de klassieke stijl zoals de Grand Seiko en Omega, die zeer prijzig zijn, maar ook vooral de Seiko SARB033 en de SDGM003 met hun 6R15 caliber.
En ik denk dat de afmeting van de SARB033 wellicht een beetje hetzelfde is als die van m’n 5-je ?
Daarnaast is de SDGM003 iets groter zoals de SRP707 en ook weer bijna dubbel van prijs.
Ik ben zo een beetje aan het “kwijlen” op zoiets van model, niet voor à la minuut maar ik wil niet nog een overhaaste koop doen.

of
SARY057
the very poor man’s grand seiko

Leuke vraag :slight_smile:

Ik heb een SNK375 (zelfde kast als de SNK381 volgens mij) en die valt een stuk kleiner uit de de SARB035 die ik heb. Diameter van de kast zonder kroon is geloof ik zo’n 2 mm meer op de sarb en de lug to lug net zo.

Met de SDGM val je je ook geen buil, mits je het geld er voor over hebt :).

1 like

Is ook een mooie en qua afmetingen een beetje zoals mijn huidige SRP707 maar het caliber 4R36 is dan ook identiek, ik had dan graag eens een 6R15c gekocht.

Dus ondanks die 2mm verschil, valt dat toch serieus op? De SARB033 is identiek aan de 35 behalve het kleur?

Misschien heb je hier iets aan? Ter vergelijking een haastig plaatje van mijn SARB033 naast een SNK807, die een kast heeft van 37 mm. Ik vind zelf dat de SARB door zijn ontwerp, o.a. de mooie afwerking met glanzende en geborstelde delen en de diepzwarte plaat, meer indruk maakt en daardoor ook groter lijkt.

Ik ben korte tijd heilig overtuigd geweest dat ik die SARB ging verkopen, omdat ik hem te klein vond. Ik droeg toen ook een dresser van 43 mm en daarbij viel de 38 mm van de SARB een beetje in het niet. Ik besloot hem nog een paar dagen te dragen om een koper goed te kunnen informeren over de nauwkeurigheid per etmaal bij normaal gebruik. Het liep toch anders: ik werd opnieuw compleet verliefd op het klokje en kan me nu niet meer voorstellen dat ik hem ooit nog weg zal doen.:heart_eyes:

6 likes

Ziet er inderdaad toch iets volumeuzer uit dan het 5-je :wink:

Het gaat uiteindelijk toch om de uitstraling van het horloge. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat je hier goed over na wilt denken. De SARB033 heeft veel supporters op dit forum, waaronder ik, maar als ze ter overname worden aangeboden staat er ook vaak bij dat de eigenaar hem b.n.i. toch te klein vindt. De SDGM003 is 2,5 mm breder, maar persoonlijk vind ik de plaat niet mooi met dat stralenpatroon (hoe noem je zoiets eigenlijk?) en de lompe letters waarmee Seiko er ‘AUTOMATIC’ op heeft gezet. Allemaal zeer persoonlijk natuurlijk.
Het beste is uiteraard om ze eens aan je eigenste pols te proberen, maar dat is weer minder eenvoudig aangezien hij hier niet in de winkels ligt. Als je in de buurt van Nijmegen woont, kun je langskomen om mijn SARB eens om te proberen (de SDGM003 heb ik niet). En anders bij een ander forumlid?

Foto van sarb033 naast sdgm003 voor een beeld misschien helpt dat.
En sdgm001 naast sdgm003.

1 like

Ja ik vind het verschil wel aanwezig, het lijkt niet veel maar de sarb lijkt toch een slagje groter om de pols, hier heb ik ze naast elkaar op mijn hand:
[URL=http://s172.photobucket.com/user/lexvandoef/media/A4A120CF-999E-4C17-9393-7960420995A5_zpssbdhhq9p.jpg.html][/URL]
(per ongeluk ondersteboven maar je begrijpt het wel ;))

En tussen de 33 en de 35 zit geen verschil qua kast alleen qua wijzerplaat inderdaad.