Seiko Sea Urchin Only

7 likes

Die kende ik nog niet, in het wit… :+1:

Ook mooi, maar niet zo mooi als deze:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/f/7/e/f7e6aabf26847361d78a2ba2364c3c3341a7eac8.jpg

Het stomme is, ik kan de verschillen niet uitleggen, maar het is toch net even anders… Ligt misschien ook gewoon aan de foto…

Ik denk toch identiek dezelfde bezel… (ik besef het nu ook pas).
Als ik me niet vergis zijn het beide exemplaren geproduceerd door LCBI dus er zou geen verschil mogen zijn.

Dan ligt het echt aan de foto :slight_smile:

Erg leuk ding. Dit is de mijne :wink:

2 likes

Ja, ik wist niet eens dat er nog wat variaties waren.
Grappig ook dat dit best wel low end modelletje een eigen naam (Sea Urchin) heeft gekregen…

1 like

Net de bezel insert vervangen vervangen door een lumed black ceramic. Vind het persoonlijk beter, aangezien pepsi toch niet zo mijn ding was! Misschien volgt er binnenkort nog meer (wijzers?)!

5 likes

Zo, wat gaat een Sea Urchin er mee op vooruit he???

Die wijzers vind ik niet zon probleem, waarmee zou je ze willen vervangen?
Hoe heb je de insert verwisseld? Makkelijk, moeilijk, tips???

Misschien een tutorial te maken?

1 like

En waar heb je hem gevonden? --> monsterwatches dus :slight_smile:
Ik zit nog altijd in dubio of ik een Sea Urchin voor ‘erbij’ moet halen of niet (of een Casio MDV-106); qua prijs is de casio niet te kloppen, terwijl zo’n Sea Urchin met upgrades toch aardig wat begint te kosten…

Maar de Casio is kwarts, babar dat de prijs niet te kloppen is. Gaat het je om het uiterlijk alleen, dan is de Casio voor dat geld een leuke vervanger… Maar standaard ook minder mooi en ik denk ook niet te customizen?

1 like

Nog geen idee, maar misschien iets verfijnder ofzo? Ik vind de huidige wat zwaar/breed/… Maar ben er nog niet uit, eerst even wennen aan de nieuwe insert.

Eigenlijk niet moeilijk hoor. Gewoon wat filmpjes op youtube bekeken en dan kan het eigenlijk niet mis gaan. Aangezien het mijn eerste was, ben ik niet de juiste persoon om een tutorial te maken lijkt me :blush: Er zijn er hier op het forum die véél meer ervaring hebben!

1 like

Blijkbaar is erg nog veel te modden. Ik krijg hier wilde ideeën van :slight_smile:

Ik heb het gelaten bij een Ceramic insert en bol saffier… rest was mooi genoeg :slight_smile:

1 like

Hier enkel een ceramic bezel insert, maar twijfel toch wat over andere veranderingen :wink:
@Marco_T Groot verschil met een bol saffier?

Hoe sluit jou insert aan op het glas, als er neem ik aan nog het vlakke seiko mineraalglas inzit?

Vaak zijn de keramische wat dikker (of sloped) waardoor het sowieso mooier is met domed saffier (waar ik overigens geen fan van ben, vlak saffier heeft bij mij de voorkeur)

Het saffier zit aan de rand net wat hoger dan de insert (wat ik persoonlijk mooi vind).
Door de bolling vertekend het iets, maar het is double-domed, dus over het algemeen goed afleesbaar in meerdere invalshoeken.

3 likes

Mij stoort het alleszins niet, een vlak glas. Sluit misschien niet 100% aan bij de insert maar vind het geen issue…

1 like

Oh dat is inderdaad ook vrij netjes ja

Dit ziet er netjes uit! Waar kwam deze insert vandaan?

Ik heb wel eens een vlakke keramische insert gehad, die was te hoog icm het vlakke glas, niet mooi.