Ok
De Sea Urchin is niet de mooiste Seiko duiker die je kan kopen (dat is, vind ik, de tansocean!)
Maar de bezel, een belangrijk item als het om het gezicht van het horloge gaat, is gewoon een print op een stalen schijfje, en hij is al aan het slijten (ok, het is mijn ruwe werk horloge, maar toch…)
Passen toevallig de bezels van andere seikos die te modden zijn toevallig?? Iemand die dit weet?
Dan zou ik er gelijk een ceramische insert inzetten, lekker slijtvast.
2 likes
Nou ja, het is er dus.
Maar die van de skx passen dus niet…?
Jammer, want vind deze erg mooi:
Momenteel niet op voorraad maar hij bestaat wel.
Ik heb geen idee of een skx insert past. Zou je de afmetingen even moeten vergelijken.
1 like
TagEd
9 juni 2018 om 15:40
5
Weet vrij zeker van niet. Heb m’n Sea Urchin pas verkocht. Dus kan het even niet nameten. Maar volgens mij is het glasoppervlak van de SKX groter en in ieder geval is de bezelinsert smaller. Deze heeft dus een andere diameter.
1 like
Ik zie niet dat die niet op voorraad is… Hoe zie je dat?
Ik vind die stealth wel mooi staan op de Urchin wat jullie?
TagEd
9 juni 2018 om 16:08
7
Vind 'm ook wel chique staan. Ziet er gelijk een stuk duurder uit.
1 like
Oh hij is wel op voorraad kennelijk. Ik vind het een mooie upgrade!
Skx past idd niet. Kijk ook eens bij
dagaz
Heeft ook inserts (alu) voor Urchins
Keramisch moet je smaak zijn, en let op: vaak combinatie met gebold glas (saffier) nodig
Succes
Waarom is dat nodig ? De insert valt toch binnen de bezel. Snap het niet.
Sommige van die DLW inserts zijn hoger/dusdanig gevormd dat t alleen mooi past bij een bol saffier. Weet niet of dat ook geldt voor de urchin inserts
1 like
Ik ben benieuwd naar de foto’s. Wil je ze hier posten??
Zo gaat het wel ineens van een budget horloge met budget uitstraling naar een budget horloge met… Meer klasse uitstraling. Vind ik.
Nu nog een knappe chapter ring met dunnere streepjes
2 likes
MarcNB
10 juni 2018 om 09:01
14
Ik heb dus ook een Sea Urchin gehad, en dus veel emotionele waarde.
Is er iemand die double domed saffier glas en die keramische bezel in mijn Sea Urchin kan zetten?
Uiteraard wil ik er voor betalen. Ik hoor het graag via PM.
Deze bezel staat mij wel erg aan.
1 like
Robbj
10 juni 2018 om 09:27
15
Ik heb voor mijn sea urchin een lumed ceramic besteld bij monsterwatches! En dat ter vervanging van een ‘pepsi’
2 likes
Hey, ik vind dit best een leuk topic worden zo. Sea Urchin only…
1 like
PB @HanDavinci anders, misschien kan hij wat voor je betekenen…
1 like
Heeft hij gedaan. En nee. Ik ga niet alleen een glaasje en insert plaatsen, daar heb ik weinig lol in
2 likes
MarcNB
10 juni 2018 om 20:47
19
Nee en begrijpelijk, ik doe ook alleen dingen die ik leuk vind, dus als iemand anders zich geroepen voelt
1 like
Ik zal wel eens wat gereedschap bestellen later deze maand een oefenen op mijn eigen SU