Ik ben inmiddels uitgekomen bij een Seikomatic of een Sportsmatic om deze als daily te gaan dragen. Geen horloge om de pols is ook zo kaal (net als mijn hoofd) en een Speedy duurt nog wel even.
Aangezien er vrij veel aanbod is maar ik niet uit wil gaan van de verkoper met de blauwe ogen voor wat betreft de staat van het uurwerk, hierbij op voorhand de vraag wie een 6206 of 6218 of 6619 zou kunnen en willen servicen op het moment dat ik er 1 heb gevonden.
Ik wordt nogal heen en weer geslingerd qua Seiko modellen. Dan zie ik weer een 6206, dan weer een 6619 etc etc.
Nu zie ik talloze Seiko’s met een aftermarket band, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is gezien de leeftijd. Ik probeer op het net te achterhalen welke band origineel er op zou horen maar dat blijkt nogal lastig.
Op ebay zoek ik advertenties met de hoop daar een origineel totaalplaatje te vinden, op google probeer ik ook zoveel mogelijk te vinden maar nog zonder resultaat. Even afgezien van het feit dat als ik wat vind, de band waarschijnlijk (2e-hands) niet meer te vinden is.
Wat ik had gehoopt te vinden, zijn oude brochures maar ook die heb ik nog niet gevonden (al kan dat ook aan mijn zoekkwaliteiten liggen:wink:).
Iemand nog andere ideeen om er achter te komen welke band bij welk type horloge hoorde in de jaren 60, specifiek 1966?
Na de deceptie van de 8306 die niet is geleverd ben ik verder gaan zoeken. Kom ik dit model Skyliner toch tegen wat gelijk mijn interesse aanzwengelde:
Vragen staan bij verkoper uit of deze geheel origineel is, de dial niet gerepainted is, en of de band origineel is. Het laatste denk ik niet maar, ik heb deze vaker op vintage Seiko’s gezien.
Het model staat mij meer dan aan, ondanks dat er geen datum (en dag) aanwezig is. Het maakt het horloge lekker strak.
Ik werd even op het verkeerde been gezet door de caseback. Die zegt 6220-8010 terwijl de dial 6220-8030 zegt, maar zo ver ik nu op het net heb kunnen vinden, klopt dit.
Het uurwerk is wat minder dan de 8306 maar zolang die de tijd goed (of zo goed als mogelijk) aangeeft, ben ik al blij.
Ook deze zit aardig vol met krasjes maar evenals bij de 8306 maakt mij dat geen bal uit .