Seiko Shogun = gearriveerd

Via de Spaanse eBay’er Solojapan mijn derde Seiko JDM-aanwinst (en een goede besteding van mijn vakantiegeld): Seiko SBDC007 aka ‘Shogun’.

De Shogun (uit de ProSpex serie) is gemaakt van titanium en heeft als motor hetzelfde uurwerk als de Sumo. Prijstechnisch ligt 'ie tussen de Sumo en de Marinemaster in. Het titanium is behandeld met Dia Shield en moet daardoor net zo goed tegen krassen kunnen als gewoon staal dat meestal voor horlogekasten wordt gebruikt.

Iets inhoudelijker over de prijstechnische zaken: de Shogun is net niet 2x de prijs van een Sumo en is nog niet de helft in prijs van een Marinemaster.

Eerste indruk: dit keer in een titaniumgrijze ProSpex doos. Weer eens iets anders! Het horloge is fors, maar -hoe kan het ook anders- licht van gewicht. Qua kastopbouw, bolling van de kast, hoek van de lugs doet het me het meeste denken aan een Seamaster PO. Qua uitstraling ziet het er natuurlijk uit als een echte Seiko. De wijzers (Monster-stijl) vallen me mee! Ik had veel gelezen over de voors en tegens van deze wijzers, maar ik heb een Monster. Dus ik ben niet bevooroordeeld. En ik vind ze leuk! Zoiets heb ik nog niet.

De kastranden zijn scherp. Misschien nog wel scherper dan die van de Sumo. Niet zo scherp als van een Rolex Sub, maar het komt dichtbij. Als je de bezel draait voelt het allemaal heel solide aan (60 klikken - precies uitgelijnd!).

Mijn eerste indruk over de relatie tussen de Sumo en de Marinemaster: ik heb een blauwe Sumo. Ik hoef nu geen zwarte meer. Een MM is hoger en zwaarder. Kan zelfs topzwaar aanvoelen aan een te dunne band. Dat heeft dit horloge niet. Kost wrs. ook door de 22mm lugafstand. Geeft meer stabiliteit.

Is het zijn geld waard? Ik vind van wel. Maar er zijn altijd andere meningen natuurlijk. Als het gaat om een titanium horloge is iedere euro meer dan de 200 die een Citizen Orca moet kosten natuurlijk al te veel. De rest is uitstraling. En dat heeft dit horloge zeker.

Foto’s spreken voor zich natuurlijk. Uiteraard gaat bij mij de band ongebruikt in het doosje en komt er meteen een nato aan. Nu nog zoeken naar een nato met titanium oogjes… Ik overweeg nog een mooie band van Gasgasbones.

Menno

foto’s

Stoere klok. mooie aanwinst.

Ziet er mooi uit! Aan de wijzers zou ik denk ik wel kunnen wennen, lijkt me een leuk gezicht hoe ze elkaar raken op 12 uur.

mooi(tu)

Gefeliciteerd, heel mooi (tu)

Vet, heel mooi!!! Geniet ervan,

Eric

Mooi.
Meestal vind Seiko’s niet zo geweldig.
Maar deze is mooi (en mijn ouwe 7040 natuurlijk ook).
Maar of voor deze Shogun nou “net niet 2x de prijs van een Sumo en nog niet de helft van de prijs van een Marinemaster” over zou hebben… nee, ik niet.
Maar jij bent er vast heel blij mee en dat gun ik je graag.
Proficiat dus!

Zeer fraai slijpwerk, scherpe lijnen in de kast. Erg mooi.

Mooie aanwinst Menno(tu)
Ik ben ook niet zo’n Seikoïst maar deze is errug mooi.

Ziet er erg goed uit.
Mag je terecht trots op zijn.

mooi gefeliciteerd!

Mooie aanwinst Menno, gefeliciteerd.

Heel gaaf, mooie aanwinst.
Veel draagplezier (tu)

Mvrgr, Andre67

Duikers zijn niet zo mijn ding maar deze vind ik toch wel mooi eigenlijk… Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!
Deze heb ik nog eerder gezien, ik vind hem erg geslaagd…
Bedankt voor het delen…

Grt. René

Dat is een hele mooie Gefeliciteerd

gr Pieter

Heel mooi, die Nato staat hem erg goed !

Een pracht horloge Menno(tu) Zowel op staal als nato erg goed. Geniet ervan, maar dat zal wel lukken.

Geweldig! Deze zie je vrijwel nooit. Gefeliciteerd met deze zeldzame aanwinst!

Ziet er strak en keurig afgewerkt uit, vooral de tanden van de bezel zien er scherp uit. Gefeliciteerd! Tijd voor een overzichtsfoto:) heb je ook een tuna eigenlijk?