Seiko SKA211 de moeite waard?

Hoi Hoi,

Een paar maanden geleden heb ik via Marktplaats het volgende horloge overgenomen in een setje:
De Seiko SKA211 Titanium Kinetic (5M62-0AM0). Nu is het crystal echt in enorm slechte staat. Zo slecht dat het vervangen moet worden. Na wat zoeken heb ik eindelijk online het part nummer voor het crystal gevonden en kom ik met verzendkosten op €40 uit. Het is niet helemaal mijn stijl horloge maar misschien leuk om op te knappen. De vraag is dus eigenlijk of het de moeite waard is om er het geld
aan uit te geven. Wat zouden deze Kinetic Titanium modellen nog waar zijn?

Hieronder een plaatje van het horloge:

Alvast bedankt!

Hoe is de capacitor? Ik gok dat die ook slecht zal zijn. Ik zou het persoonlijk laten tenzij je hem zelf graag wil gaan dragen.

Tja, als het glaasje niet vervangt kun je het horloge ook niet dragen. Dat ziet er niet uit. Verwacht niets van de waarde vh horloge. Als het loopt en de kinetic functie werkt dan heb je er een leuk Horloge aan.

Je ziet ze af en toe op Chrono24 voorbij komen voor tussen de 150 en 300 euro, afhankelijk van staat en aanwezige papieren / doos. Als je 'm op weet te knappen voor dat geld, dan zou je (afhankelijk van de aankoopprijs) zomaar een paar centjes winst kunnen maken. Nieuwe condensator insolderen is een eitje, en die kosten ook niet zo bijzonder veel. Voor een nieuw glaasje inpersen heb je wel speciaal gereedschap nodig.

nooit :rofl:

probeer deze maar eens voor 100+ euro te verkopen met een nieuw glas

1 like

Google is je beste vriend, maar je ziet ze gewoon voor dat soort bedragen voorbij komen hoor. Toegegeven, da’s de vraagprijs maar ik zeg ook niet dat ze daarvoor verkocht worden, maar dat je ze er voor voorbij ziet komen. :wink:

Hier, 6 maanden geleden op eBay; https://watchcharts.com/listing/1589827/nos-seiko-ska211-kinetic-titanium-5m62-0am0-ska211p1-5m62-hardlex-watch-100m

Oké duidelijk tips. Ook al ziet hij er niet uit zal ik hem vandaag eens dragen om te kijken of hij nog goed loopt of niet. Geen idee of de powerreserve nog wat waard is. Hij loopt in elk geval nog wel dus dat is al iets! Ik vind overigens dat bij het draaien van de binneste schijf (god ik weet de naam er niet van haha) best wel wat geluid maakt. Zou dit zo horen bij een Kinetic?

De rotor van een kinetic maakt inderdaad veel geluid. Maar hij heeft een tijd stil gelegen en durf er geld op in te zetten dat de accu niet meer goed is en hij geen power reserve zal opbouwen. En dat is een stuk kostbaarder dan een nieuwe batterijtje. Kinetics in dat soort setjes/partijen op mp zijn 9 van de 10 keer daarom troep helaas.

Ik heb hier nog wel een donor kast en band liggen waar je het uurwerk zo in kan zetten als je wil. Ook titanium, wel two-tone. Misschien kan je het glaasje wel gebruiken, heb ik geen idee van.
Over van een projectje. Heb ook nog een capacitator liggen. Laat maar weten mocht je interesse hebben.

7 likes

Hoi Mas,

Bedankt voor je reactie. Klinkt goed! Ik zal je even een PB’tje sturen.

Hoi Jay,

Ik zag dit topic en had even een vraag. Ik ben namelijk anderhalf jaar geleden mijn horloge van dit type kwijtgeraakt tijdens een rit van Amerongen naar Utrecht. Ik had dit horloge gekregen bij de geboorte van mijn eerste dochter. Ik vroeg me af of u het horloge nog heeft en of er toevallig een inscriptie op de achterplaats van de kast staat.

Met vriendelijke groet,

Jos