Seiko ska383p1 waarde?

Beste collega verzamelaars,

Van de week kwam ik deze Seiko ska383 tegen, ik ben er op slag verliefd op geworden, maar twijfel over de waarde, de laatste list price was +/-€200-250 in 2015 maar nu will de verkoper er €275 voor hebben. Is dit horloge dat waard? Het is natuurlijk wat de gek er voor geeft maar zou graag jullie mening willen weten :slightly_smiling_face:

1 like

Dit dus :point_up_2:t3:. Ik ken het model niet, maar ik vermoed dat hij moeilijk te vinden is en discontinued. In zo’n geval kan de verkopen vragen wat ie wil en zal hij inderdaad niet te laag gaan zitten. Als je hem graag wil: lekker doen. Seiko prijzen stijgen ook, dus al had je hem nu nieuw gekocht was hij waarschijnlijk ook duurder.

En tja: voor iets wat niet meer te koop is, moet je altijd extra geld in het zakje hebben als je het toch wilt.

1 like

De listprijs zal wel meer dan 200-250 geweest zijn toch? Misschien de online prijs die 200-250 was :thinking:

1 like

Ik ken het hele model niet, maar ik zou over dit soort bedragen geen seconde twijfelen. Het horloge is niet meer te koop, en het is een betrekkelijk lage meerprijs tov het originele bedrag. Wellicht kan je het horloge goedkoper vinden, maar hoeveel moeite wil je doen?

1 like

Eens. Ik had met even een korte Google search gezien dat ze voor een stuk meer worden aangeboden dan deze prijs. Ik zou het ook wel weten als het model me aansprak!

1 like

Goed uitgevoerde lume op 3 :ok_hand::ok_hand::ok_hand::joy:

2 likes

Mwah, hij past er opzich wel. Beter dan deze waar hij uit de cirkel valt:

1 like

De staat van deze zou voor mij wel een reden zijn misschien verder te zoeken. Hij heeft wel gebruikers sporen, dat valt op de fancy fotos wat minder op.

1 like

Ik had om eerlijk te zijn niet naar de foto’s gekeken. Als de staat acceptabel is voor de TS, dan zie ik er nog niet zo’n probleem mee.

1 like

Het is een apart model inderdaad.
Als je er van houd zou ik het zeker kopen voor dat geld.
Ik vind het wel waard.

1 like

Hou er wel rekening mee dat dit een kinetic is van meer dan 8 jaar.
Het hoeft niet maar dan heeft de capacitor wel zijn beste tijd gehad en moet je rekenen op extra kosten bij vervanging.

2 likes

Het accu is 2 jaar geleden vervangen, verder ziet hij er op de foto’s wel redelijk uit, hij is natuurlijk niet nieuw meer maar gebruikt. Je ziet kleine beschadigingen op de lunette en wat krassen op de band. Ik zal de eigenaar nog eens vragen of hij wat meer detail foto’s kan sturen in daglicht.

Dat zegt niet veel. Zeker als hij sindsdien bijvoorbeeld niet meer gedragen is. Dus ik zou nog wel informeren naar de power reserve.

1 like

Is de ‘Ceasar’, die je destijds al niet heel vaak zag, maar nu helemaal nauwelijks meer tegenkomt. Wel 'n leuk, robuust model. Was er ook met gele plaat en in chrono-uitvoering.

1 like

Doen! wordt alleen maar meer waard.

Dat was het geval van de eerste accu’s in de 5M42/43 Kinetics
Bij de huidige Panasonic MT920 accu’s is dat geen enkel probleem meer want die kan je 10 jaar laten liggen en laadt en houdt prima zijn spanning vast.

1 like

Dat is niet mijn ervaring :innocent: Worden minder als je ze leeg laat liggen.

Dit horloge heeft ook al een nieuwe accu gehad na minder dan 10 jaar :grimacing:

1 like

Dan waarschijnlijk vervangen door een Maxwell

1 like

Ik heb het zelf gehad met Seiko’s zonder vervangen capacitors. Dus dat zijn dan de originele panasonics?

1 like

Nee de oude accu’s ( in de 5m42/43/62) zijn rebranded Maxwells… de accus in de auto relays en direct drives zijn de Panasonics

1 like

Die van TS is een 5m62? Heb het ook met verschillende solars gehad.

1 like