Seiko SKX-007 band advies aub

Alles behoort tot de mogelijkheden.
Volledig smaak afhankelijk.
Ik zou als ik jou was hier op het forum wat voordelige bandjes scoren.
Lekker van alles proberen…
Leuk man!
Plaatje voor de sfeer.

1 like

Qua looks vond ik een wat afgekloven leren nato altijd leuk staan, maar op een moment had ik het wel gehad met nato’s.

Toen overgestapt op een Jubilee van Miltat. Draagt het beste en staat ook top :man_shrugging:

1 like

De originele jubilee is top als je het mij vraagt. Veel fijner dan die militat / uncle Seiko dingen, die zijn massiever.

Een zwarte tropic werkt ook heel goed.

1 like

Ik heb mijn SKX-en jarenlang alleen op nato gedragen, nu sinds een paar maanden op rubber (tropic).

Hieronder een aantal foto’s van mijn SKX-en door de jaren heen:

2 likes

Zelf ook een tijdje op zoek geweest naar een passend bandje voor de SKX173 waarbij een Jubilee en Rubber niks voor mij was.

Na wat speuren online vond ik dit persoonlijk een hele mooie combinatie met een Hirsch Liberty bandje:

b6af8718903c6f0333826397f0d0f6db

1 like

Met de SKX007 kan je alle kanten op qua band, een strap monster. Mooie plaatjes hier! :+1:

2 likes

SKX hoort op origineel rubber of op een nato met een leuk kleurtje.

1 like

Advies opgevolgd.
Ik heb her en der, ook op HF, een totaal van 7 bandjes gescoord. Leer, suede, nato, sailcloth en ook een metalen. Foto’s volgen in de loop van de volgende week.

6 likes

Snel gedaan

1 like

Ben benieuwd waarmee je op de proppen komt… :+1:

2 likes

Nou. Dit zijn ze. De metalen band is nog niet gearriveerd.
Jullie gedachten?

3 likes

2 likes

De crème en de rode vind ik leuk, maar de z22 geeft de mooie vintage look.

Ik vind de bovenste 2, de stoffen banden, het leukst. Ook qua kleur. Dat rood vind ik verschrikkelijk, doet me denken aan rode corduroy broeken :cold_face: De raceband vind ik ook geen porem. De bruine lederen vind ik te degelijk, te eenvoudig. Sorry voor de harde woorden :grimacing:

En sinds ik er achter ben dat een beetje taper een band m.i. écht goed doet, kies ik ook geen rechte banden meer… Maar, nato’s zijn ook recht, en nato’s doen het top op een SKX, vandaar m’n keuze voor de stoffen banden.

Het rubber oogt gewoon goed. Maar past m.i. niet bij veel kleding.

1 like

De mocca met light stitch vind ik goed staan. De Z22 is eigenlijk niet te dragen. Over een wetsuit misschien. Je kan de Z22 een beetje rondzetten met kokend water en dan razendsnel koelen onder stromend koud water. De bekende thermoplastische methode :wink:

Of een flat vent bemachtigen, die staat ook erg goed op een SKX en draagt veel comfortabeler.

2 likes

Voor mij is het nato of rubber op de SKX. Draagt super comfortabel, stevig en ziet er (volgens mij) super uit.