Recentelijk deze Seiko SKX-007 aangekocht. Ik was al enige tijd op zoek naar een in goede staat verkerend exemplaar voor een acceptabele prijs.
Nu zoek ik een bijpassende band. Ik heb voldoende metalen banden en van die wafel en rubberen banden ben ik niet echt een fan. Dus op zoek naar een leren, canvas, recycled of ander type band. Wel één die een beetje robust is en past bij zo’n toch enigszins stoer horloge. De SKX zal vermoedelijk nooit in ons zwembad duiken of in de zee. Dus daarmee geen rekening houden.
Ik kom er niet uit. Kan niet echt iets vinden waarvan ik denk: dat is ‘em.
Graag advies met, uiteraard, foto’s van jullie mooie SKX’en.
Alvast dank voor jullie input.
GR
Bram
Bij horlogebanden een originele jubilee of bij uncle seiko een mooie band.
Ben het hier mee eens
Mocht je voor een Uncle Seiko gaan, zou ik de curved waffle strap nemen. Die sluit mooi aan op de kast.
CNS heeft ook leuk spul om hier en daar eens wat te proberen, of voor de snelle afwisseling. Echter, wil je voor een kwaliteitsband gaan, dan zou ik daar weer niet snel iets aanschaffen. Over het algemeen zijn het prima banden, maar voor iets meer heb je betere banden.
Hadley Roma kevlar.
BandRbands Tactical
Rubber past wel goed bij een duiker vind ik persoonlijk. Ik vond het altijd mooi staan maar kreeg al snel irritatie zodra ze om mijn pols zaten, vooral de “keepers” irriteerden. Totdat… ik een Hirsch Accent echt rubber kocht. Deze band irriteert in het geheel niet in tegenstelling tot veel andere bandjes varierend van Ali FKM, Barton siliconen en Borealis echt rubber welke echt na een half uur al gingen vervelen.
Verder vind ik alleen staal en NATO mooi passen bij een duiker.
Leer is mooi maar onpraktisch met zwemmen. Ik heb een Di-Modell haai lederen band, tot 100m WR en die draagt comfortabel. Weliswaar loopt ie inderdaad echt geen schade op door water maar de droogtijd is toch vele uren en op het strand met een doorweekte lederen band zit echt niet lekker.
NATO heeft ook een droogtijd van soms meerdere uren. Perlon is wellicht een optie.
Ik zie dat er al genoeg wordt geopperd, maar heb je al eens aan een sailcloth bandje gedacht?
Deze heb je ook als hybride band, waarbij het leer is vervangen voor rubber.
Je kunt ze in alle prijsklasse, kwaliteiten en verschillende webshops vinden.
Mesh overwogen??
Persoonlijk moet een duiker bij mij op staal of rubber.
Mesh is ook staal natuurlijk maar misschien vind je dat wel mooi?
Foto voor de sfeer.
Super leuk horloge, een SKX! Meerdere gehad en altijd met veel plezier gedragen!
Ik zelf had niet zo’n probleem met de Z-waveband. Maar goed, jij wel. Dus ja, NATO’s staan, zoals je ziet, altijd geweldig aan een SKXje!
Maareh, @Kleine_gup_in_grote_oceaan , wat is dat ook alweer voor elastische NATO-achtige die jij hebt? Dat lijkt me perfect!
De SKX staat echt bijzonder veel vind ik zelf. Draag hem zelf altijd op de OG-ratel-jubilee, de Z22 zelf
of op de curved waffle van Uncle Seiko, die sluit zoals JuKo al zegt perfect aan op de kast.
Als ik iets anders zou moeten kiezen zou ik voor een goede nato kiezen. Zelf draag ik hem daar zelden meer op, maar vind het er altijd tof uit zien.
Ow ja, nog niet eens aan gedacht, een French paratrooper strap. Ook via meerdere webshops en Oompie Alie te verkrijgen.
Ik begrijp dat een duiker op ofwel staal ofwel rubber het beste is. Maar ik heb een 6 tal duikers op staal en rubber. Dus zoek ik wat anders.
Nato strap: kan
Maar een echt goed bijpassende leren band? Zou dat ook tot de mogelijkheden behoren?
De Hadley Roma Kevlar: dat is zeker een te overwegen optie. Dank!
Zou niet weten waarom niet. Ieder zijn smaak. Ik draag mijn 009 meestal op staal, rubber en nato. Maar ook wel eens op leer. Probeer gewoon eens wat uit. Als je niet meteen een vermogen voor een lederen band wilt uitgeven dan kun je ook iets goedkopere variant uitproberen. Misschien is het niets voor je totdat je het ervaart.