Seiko SKX 009

Hoi allemaal.
Ik wil een seiko skx009 kopen,nou vraag ik me af of er verschil is
tussen de Japanse en die gemaakt in Singapoer.
Wat is het verschil en wat is de beste.
Graag hoor ik het van u.
Groet

Japanse (SKX009J1) heeft de tekst “21 jewels” onder de tekst “Diver’s 200m”, zoals hier

De Singpoor versie heeft dat niet

Voor de rest is er geen verschil, hooguit in prijs, want men wil over het algemeen nog altijd meer betalen voor de japanse versie. En dat voor iets wat tussen de oren zit :sunglasses:

Hallo Braasem,

zijn klasse horloge’s (tu)
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,319270,320911#msg-320911
Kun je meteen zien hoe je kunt stunten met verschillende straps.

Yo tabee.

Ik ben op zoek naar een betaalbare duiker, om ook tijdens het duiken te dragen (tot 30 meter).
Zit er tussen deze twee ook geen verschil in de kwaliteit van de rubbers en pakkingen o.i.d.?

S.Augustinus Schreef:

Ik ben op zoek naar een betaalbare duiker, om ook
tijdens het duiken te dragen (tot 30 meter).
Zit er tussen deze twee ook geen verschil in de
kwaliteit van de rubbers en pakkingen o.i.d.?

Alle Seiko’s met op de wijzerplaat het woord DIVER’S and een indicatie in meters, voldoen aan de eisen voor duikhorloges voor de vermelde waterdiepte, conform ISO 6425.
Dat geldt dus zowel voor de J als de K uitvoering.

Voor de liefhebber:

Heb nog twee Seiko 5 Divers Automatic (Destijds in SG) gekocht bij Sky Watches. Punt gaaf!!

Ronald

walra01 Schreef:

Voor de liefhebber:

Heb nog twee Seiko 5 Divers Automatic (Destijds in
SG) gekocht bij Sky Watches. Punt gaaf!!

Ronald

Dan zou ik lid worden het horlogemarkt sub-forum hier:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,233333

en ze daar zetten.

Hier horen geen advertenties of andere pogingen tot verkoop.

X

Mag niet posten !! mijn aanvraag is in behandeling terwijl ik toch recentelijk een goede bijdrage heb geleverd en ga leveren. In het verleden kon ik dat wel maar de policy has changed !!

zie : http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,320073

Gr

Ronald

… overigens ben ik al jaren lid (zoeken : walra01)

Groet

Ronald Walraven

walra01 Schreef:

… overigens ben ik al jaren lid (zoeken :
walra01)

Groet

Ronald Walraven

Had ik gezien :wink:
Vandaar mijn opmerking probeer lid te worden van het verkoopforum, je bent al genoeg lang lid. De andere eis, wezenlijke bijdrage, is uiteraard een andere zaak. Maar hoe dan ook, pogen te verkopen hier kan echt niet.

Mijn verzoek is afgekeurd !!! Waarom weet ik niet en ik ben niet voorbedachte rade op zoek gegaan naar verkoopmogelijkheden. Ik overweeg zelfs Horlogeforum te VERLATEN!! bedankt voor het duwtje !!

walra01 Schreef:

bedankt voor het duwtje !!

Daar ga ik natuurlijk niet op in, behalve in algemene zin.

We zijn hier allemaal te gast en hebben de regels die de beheerder(s) op stellen te respecteren eveneens als hun beslissingen. Lijkt me normaal.

braasem Schreef:Dank allemaal!!
Discusie gesloten!!

Hoi allemaal.
Ik wil een seiko skx009 kopen,nou vraag ik me af
of er verschil is
tussen de Japanse en die gemaakt in Singapoer.
Wat is het verschil en wat is de beste.
Graag hoor ik het van u.
Groet

Ze zijn technsich identiek.
Alle fabrieken hanteren zelfde normen voor de kwaliteit, dus die is ook gelijk/vergelijkbaar.

Enige verschil is de al genoemde bedrukking op de wijzerplaat (+ heel klein made in Japan aan de rand linksonder op de wijzerplaat).

Ander aandachtspunt is dat een Made in Japan iets meer kost, maar ook meer verzamelaarswaarde kan hebben. Nuchter gezien zijn ze gewoon hetzelfde, maar ik krijg vraag mensen die expliciet een Made in Japan Seiko willen hebben.