Seiko SKX Dual time gestolen/stolen

Bij deze de waarschuwing voorop, in de hoop dat niemand daarop slachtoffer zal worden van heling. Verhaal volgt hieronder.

GESTOLEN
Seiko SKX007K2 met DLW ceramic dual time lume bezel.

• Serial number heb ik helaas niet meer, productie was waarschijnlijk in 2017.
  • Aan de bezel insert zijn nog zichtbare lijmresten van de mod, zie foto.
  • De bezel insert is niet perfect uitgelijnd.
  • De bezel draait overigens veel te los.
  • Zeer goede staat, maar wel kleine scrubs plekje/vegen aan de kast op 9 uur.
  • Dual time stond op +6 uur ingesteld, zie foto.

Mocht je dit horloge tegenkomen, laat dit horloge liggen(!) en stuur mij alsjeblieft een berichtje. Bij voorbaat dank.

Toelichting
Nooit gedacht dat het mij zou overkomen, maar ik ben vandaag (08 augustus 2019) van mijn Seiko SKX gerold. Dit gebeurde rond 16:05 in de achterste coupe van de intercity trein, op het traject van Noorderkempen (BE) naar Breda (NL).

Betreffende dief heeft mijn tas van de bagagerek afgehaald, doorzocht en teruggezet. Toen is mijn SKX eruit gehaald. Ik heb hem nog vanuit de ooghoeken gezien, maar was zelf niet alert genoeg om op dat moment aan diefstal te denken. Stom. Het is geen high-end horloge, maar het is vooral onverwacht en flink balen. De schade is gelukkig beperkt, het had erger gekund. Les geleerd.

Wees in ieder geval gewaarschuwd van dit horloge!

Bedankt voor de aandacht.

22 likes

Balen, man.:confused:

1 like

Pffff de brutaliteit :fearful::scream:

1 like

Kloten zeg!!! Waarom kan men niet van andermans spullen afblijven!

Valt het serienummer misschien te achterhalen via het punt van aankoop of vorige eigenaar?

1 like

Nou sterkte. Zo jammer dit.
Zijn er geen camerabeelden te vinden ?
Hopelijk komt het horloge terug en wordt de dader gepakt.
Gelukkig is Nederland niet kinderachtig als het op straffen aankomt !

5 likes

Dat kan ik nog proberen, maar ik vrees dat het niet meer te traceren is…

Ook niet… ik ben nog langs de conducteur geweest. Die was redelijk passief hierover, alsof het heel normaal is. Kon ook geen advies geven over wat ik zou kunnen doen. :+1:

Maar bedankt, allen! :raised_hands:

2 likes

Balen dit zeg! :rage:

1 like

N horloge hoort ook om de pols…

Alle flauwe grappen op n stokkie. Balen man.
Maar zo iets is ook de rede dat ik ook op vakantie maar 1 horloge draag/meeneem. Zit ie altijd om de pols ipv in n rol, tas, etc.

2 likes

En dan kom je terug met altijd 1 extra. Die je dan weer weg geeft.
Snappen jullie het nog? :thinking::thinking::thinking:

5 likes

Signalement van de boef?

p.s. er is binnenkort een heel leuk Seiko event, u bent alvast uitgenodigd .

1 like

Dat je horloge is gerold is zuur.

Maar hoe moet ik dit zien?
Je zit in een trein waarin iemand jouw tas uit het rek pakt, doorzoekt, je horloge vervreemd en je tas terug zet. Je ziet het vanuit je ooghoek en denkt er verder niets van? En wanneer wist je dan dat je horloge weg was?

1 like

Leip man, erg naar, en een beetje apart van iemand om zo te werk te gaan. Gelukkig geen geweld bij gebruikt en misschien maar goed dat je het te laat opmerkte en niet intervenieerde.

1 like

Even op stop heling kijken wilde ik zeggen maar zonder serienummer is dat onmogelijk zie ik net. Hmm das echt balen. Hopen dat hij boven water komt.

1 like

S&C zegt altijd om je pols is het het veiligst!

2 likes

Balen inderdaad…

Ik werk doordeweeks in Antwerpen, waarbij ik normaliter een paar horloges meeneem om te rouleren. (Kan mijn schatjes niet thuis laten liggen…:persevere:) Maar om één of ander reden bedacht ik mij om deze week de kostbaardere horloges thuis te laten liggen. En om één of ander reden heb ik mijn SKX ook in de bagagetas gestopt, i.p.v. rugzak die ik te allen tijde bij mij heb.

1 like

Het was een blanke man met donkerblauwe top. Volgens mij met ergens een Noorse vlag erop. Misschien op de rugzak. Ik vermoed met een olijfgroene pet. Op looks niet ouder dan 35, rond de 1,70m. Maar goed… dit valt denk ik onder dertien in een dozijn. :disappointed_relieved:

In ieder geval bedankt voor de uitnodiging! Ik zal daarvoor nog een pb’tje doen.

Dat was precies hoe het ging… Ik baal er dus van dat het gebeurde, terwijl ik er iets aan had kunnen doen. Stom van mijzelf. Ik wist pas dat er iets mis was toen ik uit ging stappen en mijn tas wilde pakken. Deze lag niet meer op z’n plek en ook de rits was niet helemaal meer dicht.

2 likes

Heb het zelf ook al eens mee gemaakt. Stond met Hemelvaartsdag een biertje te drinken buiten toen ik werd aangesproken door een man. Ik maakt een praatje over niets en zag ineens een maat lopen dus draaide mij om. Op dat moment voel ik dat mijn Seamaster los om mijn pols zit en ik zie de man zijn hand weg trekken. die was dus bezig mijn horloge van mijn pols af te halen. In een flits was hij ook weer weg. Blijven opletten dus en als je zo maar word aangesproken door een vreemde dan zit daar meestal iets achter.

2 likes

:joy:

Touché

1 like

Klopt, de tijd dat mensen de tijd of de weg aan je vragen is voorbij. Iedereen heeft daar een mobieltje voor. We leven in een tijd waarin we nauwelijks andere mensen nodig hebben dus als je wordt aangesproken zit daar bijna altijd iets achter.
Vooral als mensen je uit het niets gaan helpen moet je argwanend zijn. Erg eigenlijk maar het is gewoon zo.

1 like

Ja inderdaad niet ok maar ik ben enorm wantrouwend naar mensen die ineens praatjes komen maken of overdreven vriendelijk hulp aanbieden. Helaas zit er 9/10 keer iets achter.

soms ook wel beschamend want ik check daardoor vaak mijn pols, portemonnee en telefoon als ik aangesproken word of iets dergelijks. Zodra ze weer weglopen voel ik gelijk of alles nog op zijn plaat zit.

2 likes