Seiko SKX only (Deel 1)

Kan ik iemand blij maken met deze wijzerplaat?
11 uur lume pit is iets kapot.

Stuur maar een pm en het komt naar je toe!
Free of charge.

2 likes

Resultaat mag er zijn! Alleen jammer dat ze zo lang zijn.

1 like

Lengte nog niet echt storend bevonden. Het “lusje” van metaal wel vervangen door rubber, werd al snel gek van het getik overal tegen aan.

1 like

Iemand een tip waar ik een jubilee band kan kopen, contact formulier ingevuld bij Rob van monsterwatches, maar hij reageert nergens op.
Mag ook een originele seiko jubilee zijn, alles beter dan de rubberband.

Ik heb ook altijd moeite met contact krijgen bij Rob, maar bestellingen zijn wel altijd goed gegaan. Misschien dat gewoon proberen?

1 like

Op het contact formulier staat mijn e-mail, maar hij reageert niet, zal het nog maar eens proberen.:sob:
Bedankt.

Deze skx031 zit eventjes een beetje in de slob… Nieuwe stift en kroon waren wel hard nodig! Geen Vostok kroontje meer voor deze jongen! (De rechter zit los en hangt schuin. Ze zijn wel even lang :sweat_smile: )

3 likes

Goed bezig! :+1:t2:

5 likes

It’s alive!:star_struck: Heel erg bedankt @Lowieke!

9 likes

:+1::+1:
Goed bezig :grinning:

8 likes

Welke SKX is dit?

031 al gevonden

1 like

Dat is een SKX031 :grin: ander glaasje, rvs minute track, nieuwe bezel insert, seconde wijzer en een nieuwe uurwerkje. In hoeverre het dan nog steeds echt een SKX031 mag je zelf bepalen :wink:

1 like

Ik vind het niet eens een SKX vanwege de andere kast. Maar mooi is ie wel!

5 likes

6 likes

Aaight, voor degenen die ook uitlubberende NATO-strap-gaatjes hebben: het werkt goed met verhitten van een pookje en dan de strap zelf met wat extra nylon draad samen te smelten.

Hieronder een overzichtje wat ik gebruikte, een bunsenbrandertje (maar fornuis volstaat, blauwe vlam), een plug van een stellingkast, wat visdraad en een tang. Het werkt zoals je soldeert! Let er wel bij op dat je niet teveel nylon smelt in de lengterichting van de strap want alles wat je smelt wordt hardt en buigt dus niet meer. Dus vooral dwars!

Dit zit bij mij al weer een week aan de pols en blijft goed. Scheelt weer 13eu voor een strap en 10eu plus voor verzending bij CWC/phoenix…

3 likes

6 likes

3 likes