Seiko SKX only (Deel 1)

Vlak en transparante AR is naar mijn idee hands down de beste optie. Je wijzerplaat vertekend iets als je domed neemt.
De eerste is vlak en de tweede domed

6 likes

Bedankt voor de duidelijke uitleg en foto’s :wink::+1:

1 like

Jammer van de weerspiegeling. Heb al een saffier met AR liggen maar ik wacht nog even op een nieuwe dial.

2 likes

2 likes

Blijft een mooi beestje wat je er van hebt gemaakt :+1:

1 like

5 likes

Thanks. Was op zoek naar een vintage duiker stijl. Aardig gelukt denk ik.

1 like

Transparant: als je een kleurtje wil, moet je maar een gekleurde wijzerplaat nemen.

1 like

Extra toelichting: zie hier ‘t verschil bij m’n twee 171s. Ik heb ergens wel wat spijt van links (rechts gewoon origineel):

Vlak en transparant, zou ik zeggen dan.

3 likes

Als je toch spijt heb verkoop je hem toch aan mij. Zoek nog wel een 171 dial :slight_smile:

Zoveel spijt dan ook weer (nog) niet… :wink:

Grappig, zoveel mensen zoveel verschillen😄

Vlak gekleurd saffier geeft een sterke(re) kleuring en een double dome.

Leuk om te zien hoe het eruit ziet en de verschillende meningen

Nu nog een rode saffier met foto en bijbehorende ervangen😉

1 like

Alleen de bandjes nog omwisselen, jubilee staat mooier op de 009 vind ik persoonlijk.:blush:

4 likes

7 likes

Man, een 20-jaar-oude SKX007. Ongedragen? Ik zou hen origineel houden. Liefst op de originele jubilee.

In ieder geval niet voor een domed saffier gaan. Tenzij je graag je omgeving in de wijzerplaat wilt zien. Ook al heeft het domed glas een AR-coating. Ik vind het persoonlijk vreselijk irritant wanneer ik door de weerspiegelingen op het glas de tijd moet aflezen.

5 likes

Ik hou daar ook niet van, dat gespiegel…:grimacing:

1 like

Naja de originele onderdelen blijven natuurlijk behouden, dus ik altijd terug naar origineel

Heb ik per slot van rekening ook met mijn Rolex gedaan na 30 jaar, van een 16800 naar een 16613 en recent weer in originele staat teruggebracht

Maar de SKX vind ik persoonlijk mooier met een Beads If Rice band, dan een Oyster of President (die ik ook beide heb)

Ik heb altijd een ‘hekel’ gehad aan mineralex glas, vind ik zo’n goedkope prutoplossing, eigenlijk Seiko onwaardig en dan met name vind ik dat zo’n ‘legendarisch’ model als de SKX saffier verdiend

En een beethe ‘fancy’ vind ik dan wel een leuke optie, vertekend beeld niet, dus bedankt voor die tip, maar een beetje kleur/verkleuring vind ik dan wel weer leuk, ben er alleen nog niet uit welke kleur, blauw of rood, ik denk dat 85 - 90% kiest voor blauw

Maar ik hoop nog steeds dat een forumgenoot een rode heeft die op foto kan zien🙂

Dat kan ik helemaal beamen; Ik heb mijn SKX009 namelijk ook op een Beads.

:grin:

Mee eens :+1:t3:

1 like