Seiko SKX only (Deel 1)

Thanks. Blijft alleen jammer dat ik het een klote kast vind :face_with_hand_over_mouth:Probeer hem desondanks toch wat draagtijd te geven :hugs:

1 like

Wat is er met de kast mis dan?

1 like

Te lomp en te zwaar.

Tgg…

1 like

Zijn dat niet alle duikers?! :face_with_monocle: Tenzij van titanium misschien.

Een hoop wel ja.
Maar ik heb ook een SKX031 en die draagt echt stukken beter.
Ga er van de week even een safier en een originele dial inzetten en dan is ie af.

7 likes

Mooi exemplaar, zeg! Is zeker ook een mod? Ik zie graag het resultaat tegemoet.

1 like

Yes. Wou een beetje een vintage stijl duiker creëeren.
Zit een NH36 in dus heb ook hacking en handwinding.
Verder een aluminium chapterring, Mercedes hands voor het vintage stijltje en een keramische bezelinlay.
Alleen die wijzerplaat is een imitatie maar heb gelukkig een originele kunnen scoren. Die gaat er van de week dan in samen met een double domed safier.
Dit is m’n nieuwe werkbeater :muscle:t3:

5 likes

Waar heb je de Mercedes wijzers vandaan? Wil er namelijk een scoren voor mijn incomming skx013. Hoe draagt de skx031 tegenover de skx013? Heb het idee dat de 031 iets dunner is met een kleinere lug tot lug?

2 likes

Ik ben heel benieuwd! :heart_eyes: die BOR doet echt wonderen :ok_hand:

1 like

Deze zijn van DLW. Pasvorm is echt perfect. Heb binnenkort misschien wel een setje over maar dan zonder secondewijzer.
Pasvorm tov de 013 weet ik niet, dat moet je even aan @ElderRuwy vragen, die heeft ze allebei gehad.

2 likes

Dat zou chill zijn!

1 like

De 031 is qua diameter en l2l iets groter. Maar voelt wel een stukje platter. De 013 is dan weer iets kleiner in diameter en l2l maar dikker (hoger).
ik zou de 031 dan ook omschrijven als minder toolish dan de 013. Als je het beste van beide werelden zoekt zou ik je de 023/025/027 adviseren: net zo plat en dezelfde looks als een 031 met de kleinere diameter van de 013.

1 like

Klinkt erg goed. Ik snap alleen de aantrekkingskracht van een

niet. Ik vind het vreselijk; je hebt altijd je omgeving dat weerkaatst in het glas. Ook met AR coating. Ik vind dat erg vermoeiend voor de ogen.

1 like

Klopt. Ik had eerst een tophat plexi maar dat was geen succes. Tophat safier kon ik nergens vinden en vlak is er dacht ik ook niet.
Sowieso is de bezelinlay gemaakt voor een domed glaasje dus ik moet haast wel.
De weerspiegeling neem ik op de kop toe. Hij is maar voor het werk dus zoveel boeit het niet.

2 likes

Top hat van Crystal Times.

Edit: ah voor de 031 zeker? :see_no_evil:

4 likes

Yes, voor de 031. Maar thanks anyway :hugs:

1 like

7 likes

SKX009 op een goedkope nato.

12 likes

Leuke combinatie! @Bjr1983

1 like