Mijn SKX007J “LX” mod is eindelijk helemaal naar wens en af. Ik heb zoveel mogelijk de SKX in ere proberen te houden, dus de wijzerplaat en wijzers zijn origineel, net als de kast. De kroon is een gesigneerde kroon, de bezel is een LX versie, de band is een Strapcode/MilTAT Angus-J Louis Jubilee, wat een verbeterde versie is van de standaard Jubilee band. De bezel insert is ceramisch met lume op alle aanduidingen, maar wel mooi zwart (en afhankelijk van de lichtval soms ook antraciet tot donkergrijs). Het hardlex crystal is vervangen voor blauwe (1-zijdige) blauwe AR gecoate double dome saffier, wat ervoor zorgt dat het mat zwarte van de wijzerplaat nóg matter lijkt. Alsof je in een zwart gat kijkt soms! Kortom, best veel aan aangepast, maar toch overduidelijk en herkenbaar een SKX007.
Overduidelijk geen franken-klokje, maar in mijn optiek een echte verbetering van de legendarische SKX. Deze mod tilt 'm echt naar een veel hoger niveau. Gaat ook echt never-nooit-niet meer weg deze.
@Onbekend Nee, zover wil ik niet gaan. Bovendien, ik hou niet van metalen combineren maar wel van gewicht aan m’n pols.
@MechanicalFreak Oh, ik heb het bijna overal ingeperst. Hoe het licht speelt met de dome vind ik prachtig en het feit dat je amper reflectie hebt vind ik ook wel een behoorlijke plus. Maar goed, da’s smaak denk ik.
Niet echt foto’s om over naar huis te schrijven maar you get the point.
Zit hier in een appartement in Duitsland met slecht licht en heb weinig zin om een uur bezig te zijn voor wat foto’s
Er zullen er de komende tijd vast nog wat meer volgen.
Die lumepip is idd best groot maar hij stoort me niet. Hij is alleen wel al aardig vies geworden maar dar komt omdat ik er mee werk. Ik twijfel nog om het driehoekje rood te maken maar ik ben bang dat dat teveel gepriegel wordt.