Seiko SKX only (Deel 1)

Mijn SKX007J “LX” mod is eindelijk helemaal naar wens en af. Ik heb zoveel mogelijk de SKX in ere proberen te houden, dus de wijzerplaat en wijzers zijn origineel, net als de kast. De kroon is een gesigneerde kroon, de bezel is een LX versie, de band is een Strapcode/MilTAT Angus-J Louis Jubilee, wat een verbeterde versie is van de standaard Jubilee band. De bezel insert is ceramisch met lume op alle aanduidingen, maar wel mooi zwart (en afhankelijk van de lichtval soms ook antraciet tot donkergrijs). Het hardlex crystal is vervangen voor blauwe (1-zijdige) blauwe AR gecoate double dome saffier, wat ervoor zorgt dat het mat zwarte van de wijzerplaat nóg matter lijkt. Alsof je in een zwart gat kijkt soms! Kortom, best veel aan aangepast, maar toch overduidelijk en herkenbaar een SKX007.

Overduidelijk geen franken-klokje, maar in mijn optiek een echte verbetering van de legendarische SKX. Deze mod tilt 'm echt naar een veel hoger niveau. Gaat ook echt never-nooit-niet meer weg deze. :smiling_face_with_three_hearts:

Volgende project, de SKX009J naar eenzelfde niveau tillen, maar wel genoeg onderscheidend van deze 007.

19 likes

Signed crown en LX bezel is gaaf. :+1:

1 like

Die bezel is supermooi. Alle aanpassingen doen recht aan wat de skx007 zo tijdloos maakt. Complimenten.

1 like

Dit oudje maar weer eens uit de kast gehaald. :wink:

18 likes

Behalve het double dome-glas, vind ik hem erg geslaagd. Veel draagplezier.

1 like

Nice :ok_hand:t3:

1 like

Da’s ook precies waar ik voor wilde gaan @Ruter.

@Onbekend Nee, zover wil ik niet gaan. Bovendien, ik hou niet van metalen combineren maar wel van gewicht aan m’n pols. :smiley:

@MechanicalFreak Oh, ik heb het bijna overal ingeperst. Hoe het licht speelt met de dome vind ik prachtig en het feit dat je amper reflectie hebt vind ik ook wel een behoorlijke plus. Maar goed, da’s smaak denk ik. :wink:

1 like

10 likes

Die LX bezel is heel gaaf, waar heb je die vandaan?

Ohja, bijna vergeten. Heb hem vanmiddag af gemaakt. Zal morgen proberen even wat plaatjes te schieten.

10 likes

Dat ziet er echt goed uit. Misschien vind ik de lume pip op de bezel wat aan de grote kant, maar de rest er smaakvol. Maar ehhe… Gefeliciteerd, hoor! :partying_face:

2 likes
3 likes

Het is precies het stiefbroertje onder de skx’en, ik weet niet wat ik ervan vind :smiley:

9 likes

Niet echt foto’s om over naar huis te schrijven maar you get the point.
Zit hier in een appartement in Duitsland met slecht licht en heb weinig zin om een uur bezig te zijn voor wat foto’s :grin:
Er zullen er de komende tijd vast nog wat meer volgen.
Die lumepip is idd best groot maar hij stoort me niet. Hij is alleen wel al aardig vies geworden maar dar komt omdat ik er mee werk. Ik twijfel nog om het driehoekje rood te maken maar ik ben bang dat dat teveel gepriegel wordt.

12 likes

Thanks. Ben er ook blij mee. Hij draagt ook echt heerlijk. Deze gaat wel wat uurtjes maken denk ik :muscle:t3:

1 like

Zeer geslaagd inderdaad, behalve de lume pip :wink:

1 like

Die stoot ik er vanzelf een keer vanaf :grin:

1 like

Draag hem in de zomer op een rubberen bandje op een terrasje en kom dan maar weer terug. :grin: Eén van mijn favoriete horloges. :beach_umbrella:

6 likes

Rubber staat hem wel goed! En mocht het gaan tussen deze en de srp309, welke kies je dan?

Ook een tof horloge die Monster. Maar vind hem iets te agressief. Ik hou het bij mijn SKX011. :grin:

2 likes