Seiko SKX only (Deel 1)

Top, dank hiervoor! Heb je tips voor een goede straptool, heb nog niks in huis. Zie veel verschillende merken en modellen. Zijn die van bergeon hun geld waard?

1 like

Ik heb er een van een euro op horloge.nl. Die doet zijn werk prima. Kan me voorstellen dat het voor een beginner/iemand die geen of weinig ervaring heeft met priegelwerk beter is om er een te nemen met een dubbel vorkje. Dan schiet de springbar er wat minder snel tussen uit.

Die van bergeon heb ik geen ervaring mee.

1 like

Heb ook zo’n goedkope besteld, ga kijken hoe ver ik daarmee kom!

1 like

ter verduidelijking:
zo een:
image
Ook is het makkelijker eerst even de sluiting los te halen, zodat de band uit twee delen bestaat en je er makkelijker bij kan. Zorg wel dat je de pushpins niet kwijt raakt dus stop die meteen in een zakje of leg ze op een schaaltje.

Die heb ik ooit een bij namoki gekocht voor 25 euro.

Met deze tools krijg ik juist nooit de springbar van een SKX eruit. Ik gebruik altijd m’n Bergeon 6767. Die dingen zijn hun geld meer dan waard. Ze gaan ontzettend lang mee en werken veel fijner dan de goedkope varianten. En zo duur zijn ze nou ook weer niet.

2 likes

Ja daar heb ik de skere variant van die 1 euro kostte. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een beginner lastiger is met een enkele. Vandaar de suggestie,.

Ik vind het juist moeilijker met die dubbele. Sterker nog, ik ben geen beginner en ik krijg het totaal niet voor elkaar omdat de orginele SKX springbars geen kraag hebben.

3 likes

3 likes

10 likes

De back up skx. Houden of toch laten gaan?

7 likes

Een horloge dat je niet draagt en waar je dus geen herinneringen aan hebt of mee maakt? Laten gaan!

2 likes

Had 'm elders al gepost maar ik gooi 'm ook nog ff in de doelgroep :kissing: Lekker uitgevallen random foto.

12 likes

Herkenbaar. Met dat dilemma zit ik ook met mijn reserve SKX’en. :rofl:

1 like

Zelfs de sokken zijn gematcht met de band.

4 likes

Hier ook weer een 007 erin :sweat_smile:
voor zo lang als het duurt.

8 likes

5 likes

5 likes

Waarom is de 007 zoveel duurder / hoger geprijsd / meer waard als de 009?
Is dat alleen om de andere kleur bezel en wijzerplaat?

1 like

6 likes