Seiko SKX only (Deel 1)

4 likes

Tof, die band!:+1:

1 like

Wooow. Was al een tijdje niet op het forum geweest. Eerlijk gezegd weinig naar horloges gekeken. Laten we zeggen het stond op een laag pitje.
Maar nu kijk ik ineens rond naar de en m’n huidige horloge Skx009J.
Wat is er met de prijs gebeurt?
Ooit via monsterwatches volgens mij 200,- euro voor betaald. Zie nu prijzen van +400 voorbij komen.
Klopt dit allemaal wel. Haha

1 like

Ze zijn gestopt met het maken van de SKX en hebben een minder model ervoor in de plaats gebracht voor hetzelfde geld. Dan krijg je dit. Ben blij dat ik al een 9 en een 13 heb. Die gaan ook zeker niet meer weg.

1 like

Oke. Dat werd paar jaar geleden geroepen inderdaad. Maar dat de prijs echt omhoog schiet… Ben benieuwd!

Je moet eens kijken wat er met de SARB prijzen is gebeurd. Vragen ze soms 700 euro voor. Daar heb je bijna een Grand Seiko voor in vredesnaam.

1 like

Op het forum doorgaans 450.

1 like

Bizar.

@Mipnick voor een SKX bedoel je?

Nee Sarb. SKXen zijn wel goedkoper en veel mensen die hem zelf bouwen.

14 likes

Geweldig!

1 like

Ja gaaf hè.

Maar het is geen echte Seiko hoor want deze is goed uitgelijnd :wink:

5 likes

:grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

Hi forumers. Heeft of kent iemand een skx009j die van baasje wil wisselen?

Ik goor graag van u via pb.
Groeten Jaac.

1 like

Waarom moet het per se een ‘Japanse’ versie zijn?

1 like

Volgens sommigen komt die uit een andere fabriek en zou die beter afgewerkt zijn omdat hij in Japan is geproduceerd. Maar dat is echt klinklare lariekoek. De K en de J versie worden in dezelfde fabriek gemaakt door dezelfde mensen. Alleen door de Europese regelgeving mag er geen ‘‘made in Japan’’ op een product staan dat niet voor een bepaald deel in Japan is gemaakt. Daarom hebben wij in Europa de K-versie gekregen. De J versie is wel iets zeldzamer en alleen op rubber geleverd, waar de K op zowel rubber als een jubilee te krijgen was.

Dat is echt pure onzin. De 5kx is letterlijk in alles beter behalve de schroefkroon. Ik heb zowel een skx als een 5kx, en de 5kx is vele malen beter afgewerkt met meer oog voor detail. Daarnaast heeft de 5kx wel hacking en handwinding, en wel opgelede indices en een opgelegd logo in plaats van zo’n goedkoop ogende geprinte dial. Ook is mijn ervaring dat de lume beter is en ook meer gelijkwaardig verdeelt.

2 likes

Dat hoef je mij dat niet te vertellen. Daarom vroeg ik het ook. Vertel dit liever aan @Jaac

1 like

Het was niet specifiek naar jou bedoeld, ik snapte dat jij het vroeg voor hem :+1: Maar ik dacht ik zal alvast een antwoord geven op het antwoord. De enige reden om voor een J te gaan is als je van plan bent hem te gaan flipperen.

1 like

Top! Bedankt voor de moeite om het hier even (weer) te vermelden :grin:

1 like

Ik wil graag de J omdat ik mezelf had voorgenomen om een rijtje van 3 J’s in de cillectie te hebben. Ik heb nu de skx007J en skx011J dus vandaar dat ik op zoek ben naar de SkX009J.
Ik ben bekend met het feit dat er niet of nauwelijks verschil is kwaliteit of afwerking.

2 likes